-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai
l
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
Date: Mon, 14 Jun 2010 00:57:28 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 260
Message-ID: <hv3nss$s5n$1@news.mm.pl>
References: <hul316$94k$1@news.onet.pl> <hul4fs$dmc$1@news.onet.pl>
<hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl> <huniln$72l$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl> <huq3hg$htl$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <husokm$lpo$1@news.task.gda.pl>
<h...@p...onet.pl>
<4c1235af$0$2607$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl> <hutfdd$e9a$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hutlpb$u2r$1@news.onet.pl>
<huu485$17la$1@news.mm.pl> <huv9th$a40$1@news.onet.pl>
<huvdl0$24l9$1@news.mm.pl> <hv0601$b00$1@news.onet.pl>
<hv0ekm$1o51$1@news.mm.pl> <hv0jbs$ckv$1@news.onet.pl>
<hv0p8j$1at0$1@news.mm.pl> <hv242v$c3a$1@news.onet.pl>
<hv25up$rmh$1@news.mm.pl> <hv2n3t$f91$1@news.onet.pl>
<hv3dcj$16pn$1@news.mm.pl> <hv3k60$vv4$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1276469980 28855 81.190.86.247 (13 Jun 2010 22:59:40 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jun 2010 22:59:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <hv3k60$vv4$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288606
[ ukryj nagłówki ]Jurand pisze:
>> Z pierwszej reki.
>
> Co to jest ta "pierwsza ręka"? ;) Konkrety, Karolku, konkrety. Twój
> kolega rzeźbiarz-lakiernik?
>
Rzezbiarzy to ty masz (jakies kamienie szlifierskie itp. :P)
Jedz moze do tej fabryki toyoty dla ktorej niby robiles i zobacz jaki
maja tam lakier :P
> Nie, dzisiaj jest niedziela i mi się nie chciało ;) Ale spokojnie.
>
Wczoraj byla sobota...
Ale tak, jestem spokojny, ze nie pojedziesz.
>> Jak nie bedzie wiadomo, jak wiadomo.
>> Jeszcze nie widzialem aby UE wprowadzila jakis przepis z dnia na
>> dzien, bez czasu na dostosowanie sie.
>
> Był już czas na dostosowywanie się. Widocznie go przegapiłeś.
>
Ja? Alez skad, nie prowadze lakierni.
Za to widac DuPont tez sie zagapil :P
Ale to przeciez taka mala nie liczaca sie firma :>
>> Jak na razie lakiery o ktorych piszesz nie sa w zasadzie dostepne, a
>> co dopiero mowic o tym, ze od paru lat juz je sie stosuje :> Badz
>> powazny.
>
> Ahaha nie są dostępne. Skąd. Ciekawe, jak tymi niedostępnymi lakierami
> Sikkens wykonuje szkolenia od c.a. 2-3 lat.
>
Loo matko jeden sikkens musi zrobic te wszystkie lakiery dla calej
motoryzacji swiata... monopolista jakis nam rosnie :>
>> Po konkrety to juz ci pisalem, skieruj sie na politechnike.
>
> To jest dupa, a nie konkret. Czyli dalej szczekasz.
>
Ty szczekasz, ja czekam, az zdobedziesz podstawy do dyskusji na ten temat.
Na razie ich nie masz.
>> Sram na twoje wrazenia.
>> Dowiedz sie o czym traktuje wytrzymalosc, a potem wdawaj sie w dyskusje.
>
> Hau hau. Konkrety.
>
To jest konkret.
Boisz sie przepisac z wikipedii co to wytrzymalosc materialow?
>> Piszesz bzdury.
>
> Hau hau.
>
Wychodzi zakompleksiony dresik, ktory musi kupic audi dla zmylki? :P
>> A po tym zleceniu musiales isc handlowac starymi samochodoami?
>
> Nie, lubię auta i lubię sobie je sprawdzać na ile to tylko jest możliwe.
> HAndel dla mnie to jest doskonała szkoła motoryzacji. Poza tym to fajne
> zajęcie ;) A dla firm robię zlecenia różne nadal.
>
Dobre, naprawde dobre to jest :P
Jak bede musial zbierac puszki to tez bede mowil, ze nie musze tego
robic, tylko to takie hobby, przy ktorym mozna wiele sie nauczyc o
technologii ich wytwarzania :P
>> Slabo...
>
> Zrobiło Ci się słabo? Wypij buerlecitin.
>
Slabo to sie robi jak sie czyta te dyrdymaly, ktore tu uskuteczniasz.
>> LOL.
>> To tylko taki "fachowiec" jak ty potrafi stwierdzic, ze zeliwna
>> glowica jest mocniejsza od aluminiowej na podstawie, no wlasnie czego?
>> a juz wiem czego "wydaje mi sie":P
>
> Na podstawie tego, dlaczego zaczęto stosować aluminiowe głowice w
> samochodach. Bynajmniej nie ze względu na ich wytrzymałość w takich
> warunkach, w jakich pracują.Ale tego chyba Ci w zawodówce nie zdążyli
> już wytłumaczyć.
Taa... mowisz tobie zdazyli wytlumaczyc.
>> Ano znalazles u sikkensa (tylko i wylacznie) i dalej to nie zmienia
>> faktu, ze tych lakierow nie ma w obecnym procesie lakierowania.
>
> Nie zakładaj się o to ;)
>
A moze o DuPonta?
>> Sam podaj, to ty twierdzisz, ze zeliwne sa lepsze :P
>
> Oczywiście, że mogę podać.
>
A podaj, to co podasz i tak ma sie nijak do wytrzymalosci jednej glowicy
i drugiej :>
>> Zacznijmy od tego, ze to ty napisales, ze zeliwne glowice sa
>> wytrzymalsze, wiec nie odwracaj kota ogonem teraz.
>
> Oczywiście, porównując określone warunki i określone samochody.
> "Brawo. Teraz napisz grzecznie, jaka jest szansa, że pęknie Ci 6-cylindrowa
> głowica aluminiowa, w porównaniu do 5-cylindrowej z żeliwa?"
>
> Na to nie raczyłeś odpowiedzieć, a rozmawialiśmy o konkretnych
> samochodach - czyli BMW TDS i Audi 2.5 R5 TDI.
> Zacząłeś coś tam się motać ...
Napisalem ci wiele razy, ale raczysz nie zauwaz, lub masz problemy z
czytaniem.
Szansy nie masz zadnej, ze ci glowica w TDSie peknie podczas normalnej
eksploatacji.
Jak bedziesz jezdzil bez wody to peknie i w TDSie i w TDI.
> Największą wadą żeliwa, która spowodowała przejście na produkcję głowic
> aluminiowych, jest jego duży ciężar właściwy
Buu skucha, ciezar akurat jest malo wazny.
>i niewielkie przewodnictwo
> cieplne - silnik gorzej oddaje ciepło np. do chłodzących go kanałów
> wodnych.
A co to za soba pociaga?
Jakbys wiedzial to bys wiedzial tez, ze zeliwne glowice sa gorsze i pod
tym wzgledem mniej wytrzymale.
> Zaletą żeliwa była natomiast jego mniejsza rozszerzalność
> cieplna, co powodowało, że w przypadku przegrzania silnika mniejsza była
> szansa na trwałe odkształcenie głowicy.
Za to zeliwo chetniej peka i jest o wiele wieksza szansa na jej pekniecie.
> Stopy aluminium, oprócz genialnej łatwości obróbki w porównaniu z
> żeliwem, mają większy współczynnik zarówno przewodności cieplnej jak i
> rozszerzalności cieplnej - czyli wszystko jest pięknie, dopóki silnika
> nie przegrzewasz, bo wtedy rozszerzalność cieplna powoduje powstawanie
> naprężeń i wskutek tego mikropęknięcia w głowicy.
Za to stopy alu nie pekaja tak chetnie jak zeliwo i w rezultacie
narazenie na pekniecia jest mniejsze niz w przypadku zeliwa.
> Tyle w ramach wykładu.
>
Idz moze na jakas uczelnie wykladac... tylko z taka wiedza to chyba
tylko Wyzsza Szkola Robienia Rogali.
>> Nie znajdziesz takiego fragmentu klamczuszku.
>> Co nie znaczy, ze glowice aluminiowe sa slabsze niz zeliwne.
>> Nie rozumiesz zagadnienia to i ciezko z toba na ten temat rozmawiac.
>> A tak lopatologicznie to nie chodzi o to, ktory material jest
>> twardszy, czy, ktory ma wyzsza granice wytrzymalosci czy
>> plastycznosci, tylko o to ktory material lepiej nadaje sie do danego
>> zastosowania.
>
> O brawo, jaka odkrywcza teoria. A co to znaczy, że któryś materiał
> nadaje się lepiej do danego zastosowania?
>
Ja wiem, tlumaczyc betonowi nie mam juz sily.
>> Stopy alu nadaja sie bardziej niz zeliwo na glowice i koniec kropka.
>
> A dlaczego się nadają lepiej?
>
Juz napisalem.
Wszystkie wiodace marki produkujace silniki podzielaja moje zdanie (a
raczej ja podzielam ich, ale to juz nie wazne).
>> Jakby bylo inaczej, bysmy teraz mieli wszedzie zeliwne glwice, a jakos
>> jest odwrotnie.
>
> Bo alu się łatwiej obrabia, alu oddaje lepiej ciepło, alu jest lżejsze.
> Tyle zalet.
>
I wytrzymalsze od zeliwa w danych warunkach pracy.
>> Glowica zeliwna jest bardziej wrazliwa na gwaltowne zmiany temp. niz
>> alu, a to chyba bylo twoim glownym argumentem w tamtym watku o
>> lepszosci glowic zeliwnych nad aluminiowymi :>
>
> Gdzie ty w silniku samochodowym będziesz miał gwałtowne zmiany temperatury?
> Głównym argumentem było odkształcanie się i pękanie DŁUGICH
> 6-cylindrowych głowic aluminiowych wskutek przegrzania silnika. To nie
> ma gwałtownej zmiany temperatury. To dochodzi do przekroczenia
> temperatury granicznej dla silnika, co powoduje krzywienie się głowicy
> aluminiowej.
Ubzdurales sobie ze dlugie 6 cylindrowe glowice pekaja, a to gowno prawda.
To sa jakies twoje chore wymysly i nie maja potwierdzenia w rzeczywistosci.
Za to potwierdzenie w rzeczywistosci maja krotkie, zeliwne,
jednocylindrowe glowice (takie jak lubisz i niby te co maja byc
najwytrzymalsze), ktore pekaja nagminnie.
>> A to ciekawostka... ja tam ciagle czytam jakie to ty masz wielkie
>> doswiadczenie w kazdej materii :P (jestes przeciez najlepszym
>> lakiernikiem, najuczciwszym handlarzem w Polsce, specem od inzynierii
>> materialowej, a i jeszcze mega fachowcem od systemow nadzoru :P )
>> Czlowiek renesansu i dla kogo to on nie pracowal :>
>
> Specem od inżynierii materiałowej nie jestem,
Ach nie jestes, juz myslalem.
> aczkolwiek jak trzeba to
> sobie w temacie poradzę.
To na szczescie tylko twoje zdanie.
>Automatykiem jestem z zawodu stąd moja
> znajomość różnego rodzaju zagadnień technicznych,
A ja po trochu elektronikiem, mechanikiem od budowy maszyn i aktualnie
moze nie specem, ale liznalem co nieco inzynierii materialowej (nie to
zebym sie probowal chwalic, tylko skoro piszesz kim jestes z zawodu to
pomyslalem, ze tez zdradze).
>a system nadzoru
> wdrażałem, bo temat był rozwojowy i miałem chęć, żeby się w to pobawić.
Nie no fajnie, ale moze zostan przy tym na czym sie znasz, a dobor
materialow zostaw innym.
> Trochę lat w motoryzacji działam, a że jest to działanie bardzo aktywne
> - trochę się zdążyłem nauczyć. To "trochę" wystarcza, żeby nie dawać się
> wpuścić w maliny w dyskusjach na pewne tematy, bo mam je sam praktycznie
> przerobione.
No ja tylko od dziecka, ale mlody jeszcze jestem wiec moze to nie tak
dlugo...
> A do tego mógłbym Ci jeszcze dużo poopowiadać o
> zarządzaniu, NLP, psychologii pozytywnej i innych, bardziej
> humanistycznych rzeczach. Jak się człowiek chce rozwijać, to się będzie
> rozwijał całe życie.
Fajnie, rozwijaj sie, ale nie badz moze samoukiem i skorzystaj z wiedzy
innych.
Jezeli nie na polibudzie to moze chociaz z jakiejs ksiazki?
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.06.10 08:00 Jurand
- 14.06.10 09:10 szerszen
- 14.06.10 09:13 szerszen
- 14.06.10 09:31 Karolek
- 14.06.10 14:28 Pszemol
- 14.06.10 14:33 Pszemol
- 14.06.10 14:54 ::[TOOMAS]::
- 14.06.10 15:23 szerszen
- 15.06.10 09:38 Jurand
- 15.06.10 02:33 Pszemol
- 15.06.10 15:41 szerszen
- 15.06.10 18:41 Jurand
- 15.06.10 20:23 Karolek
- 15.06.10 21:15 Jurand
- 15.06.10 22:33 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=