eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGdzie kupic uzywke? › Re: Gdzie kupic uzywke?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mai
    l
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Date: Mon, 14 Jun 2010 00:57:28 +0200
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 260
    Message-ID: <hv3nss$s5n$1@news.mm.pl>
    References: <hul316$94k$1@news.onet.pl> <hul4fs$dmc$1@news.onet.pl>
    <hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huniln$72l$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huq3hg$htl$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <husokm$lpo$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <4c1235af$0$2607$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutfdd$e9a$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hutlpb$u2r$1@news.onet.pl>
    <huu485$17la$1@news.mm.pl> <huv9th$a40$1@news.onet.pl>
    <huvdl0$24l9$1@news.mm.pl> <hv0601$b00$1@news.onet.pl>
    <hv0ekm$1o51$1@news.mm.pl> <hv0jbs$ckv$1@news.onet.pl>
    <hv0p8j$1at0$1@news.mm.pl> <hv242v$c3a$1@news.onet.pl>
    <hv25up$rmh$1@news.mm.pl> <hv2n3t$f91$1@news.onet.pl>
    <hv3dcj$16pn$1@news.mm.pl> <hv3k60$vv4$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1276469980 28855 81.190.86.247 (13 Jun 2010 22:59:40 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jun 2010 22:59:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hv3k60$vv4$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288606
    [ ukryj nagłówki ]

    Jurand pisze:

    >> Z pierwszej reki.
    >
    > Co to jest ta "pierwsza ręka"? ;) Konkrety, Karolku, konkrety. Twój
    > kolega rzeźbiarz-lakiernik?
    >

    Rzezbiarzy to ty masz (jakies kamienie szlifierskie itp. :P)
    Jedz moze do tej fabryki toyoty dla ktorej niby robiles i zobacz jaki
    maja tam lakier :P

    > Nie, dzisiaj jest niedziela i mi się nie chciało ;) Ale spokojnie.
    >

    Wczoraj byla sobota...
    Ale tak, jestem spokojny, ze nie pojedziesz.

    >> Jak nie bedzie wiadomo, jak wiadomo.
    >> Jeszcze nie widzialem aby UE wprowadzila jakis przepis z dnia na
    >> dzien, bez czasu na dostosowanie sie.
    >
    > Był już czas na dostosowywanie się. Widocznie go przegapiłeś.
    >

    Ja? Alez skad, nie prowadze lakierni.
    Za to widac DuPont tez sie zagapil :P
    Ale to przeciez taka mala nie liczaca sie firma :>

    >> Jak na razie lakiery o ktorych piszesz nie sa w zasadzie dostepne, a
    >> co dopiero mowic o tym, ze od paru lat juz je sie stosuje :> Badz
    >> powazny.
    >
    > Ahaha nie są dostępne. Skąd. Ciekawe, jak tymi niedostępnymi lakierami
    > Sikkens wykonuje szkolenia od c.a. 2-3 lat.
    >

    Loo matko jeden sikkens musi zrobic te wszystkie lakiery dla calej
    motoryzacji swiata... monopolista jakis nam rosnie :>

    >> Po konkrety to juz ci pisalem, skieruj sie na politechnike.
    >
    > To jest dupa, a nie konkret. Czyli dalej szczekasz.
    >

    Ty szczekasz, ja czekam, az zdobedziesz podstawy do dyskusji na ten temat.
    Na razie ich nie masz.

    >> Sram na twoje wrazenia.
    >> Dowiedz sie o czym traktuje wytrzymalosc, a potem wdawaj sie w dyskusje.
    >
    > Hau hau. Konkrety.
    >

    To jest konkret.
    Boisz sie przepisac z wikipedii co to wytrzymalosc materialow?

    >> Piszesz bzdury.
    >
    > Hau hau.
    >

    Wychodzi zakompleksiony dresik, ktory musi kupic audi dla zmylki? :P

    >> A po tym zleceniu musiales isc handlowac starymi samochodoami?
    >
    > Nie, lubię auta i lubię sobie je sprawdzać na ile to tylko jest możliwe.
    > HAndel dla mnie to jest doskonała szkoła motoryzacji. Poza tym to fajne
    > zajęcie ;) A dla firm robię zlecenia różne nadal.
    >

    Dobre, naprawde dobre to jest :P
    Jak bede musial zbierac puszki to tez bede mowil, ze nie musze tego
    robic, tylko to takie hobby, przy ktorym mozna wiele sie nauczyc o
    technologii ich wytwarzania :P

    >> Slabo...
    >
    > Zrobiło Ci się słabo? Wypij buerlecitin.
    >

    Slabo to sie robi jak sie czyta te dyrdymaly, ktore tu uskuteczniasz.

    >> LOL.
    >> To tylko taki "fachowiec" jak ty potrafi stwierdzic, ze zeliwna
    >> glowica jest mocniejsza od aluminiowej na podstawie, no wlasnie czego?
    >> a juz wiem czego "wydaje mi sie":P
    >
    > Na podstawie tego, dlaczego zaczęto stosować aluminiowe głowice w
    > samochodach. Bynajmniej nie ze względu na ich wytrzymałość w takich
    > warunkach, w jakich pracują.Ale tego chyba Ci w zawodówce nie zdążyli
    > już wytłumaczyć.

    Taa... mowisz tobie zdazyli wytlumaczyc.

    >> Ano znalazles u sikkensa (tylko i wylacznie) i dalej to nie zmienia
    >> faktu, ze tych lakierow nie ma w obecnym procesie lakierowania.
    >
    > Nie zakładaj się o to ;)
    >

    A moze o DuPonta?

    >> Sam podaj, to ty twierdzisz, ze zeliwne sa lepsze :P
    >
    > Oczywiście, że mogę podać.
    >

    A podaj, to co podasz i tak ma sie nijak do wytrzymalosci jednej glowicy
    i drugiej :>

    >> Zacznijmy od tego, ze to ty napisales, ze zeliwne glowice sa
    >> wytrzymalsze, wiec nie odwracaj kota ogonem teraz.
    >
    > Oczywiście, porównując określone warunki i określone samochody.
    > "Brawo. Teraz napisz grzecznie, jaka jest szansa, że pęknie Ci 6-cylindrowa
    > głowica aluminiowa, w porównaniu do 5-cylindrowej z żeliwa?"
    >
    > Na to nie raczyłeś odpowiedzieć, a rozmawialiśmy o konkretnych
    > samochodach - czyli BMW TDS i Audi 2.5 R5 TDI.
    > Zacząłeś coś tam się motać ...

    Napisalem ci wiele razy, ale raczysz nie zauwaz, lub masz problemy z
    czytaniem.
    Szansy nie masz zadnej, ze ci glowica w TDSie peknie podczas normalnej
    eksploatacji.
    Jak bedziesz jezdzil bez wody to peknie i w TDSie i w TDI.

    > Największą wadą żeliwa, która spowodowała przejście na produkcję głowic
    > aluminiowych, jest jego duży ciężar właściwy

    Buu skucha, ciezar akurat jest malo wazny.

    >i niewielkie przewodnictwo
    > cieplne - silnik gorzej oddaje ciepło np. do chłodzących go kanałów
    > wodnych.

    A co to za soba pociaga?
    Jakbys wiedzial to bys wiedzial tez, ze zeliwne glowice sa gorsze i pod
    tym wzgledem mniej wytrzymale.

    > Zaletą żeliwa była natomiast jego mniejsza rozszerzalność
    > cieplna, co powodowało, że w przypadku przegrzania silnika mniejsza była
    > szansa na trwałe odkształcenie głowicy.

    Za to zeliwo chetniej peka i jest o wiele wieksza szansa na jej pekniecie.

    > Stopy aluminium, oprócz genialnej łatwości obróbki w porównaniu z
    > żeliwem, mają większy współczynnik zarówno przewodności cieplnej jak i
    > rozszerzalności cieplnej - czyli wszystko jest pięknie, dopóki silnika
    > nie przegrzewasz, bo wtedy rozszerzalność cieplna powoduje powstawanie
    > naprężeń i wskutek tego mikropęknięcia w głowicy.

    Za to stopy alu nie pekaja tak chetnie jak zeliwo i w rezultacie
    narazenie na pekniecia jest mniejsze niz w przypadku zeliwa.

    > Tyle w ramach wykładu.
    >

    Idz moze na jakas uczelnie wykladac... tylko z taka wiedza to chyba
    tylko Wyzsza Szkola Robienia Rogali.

    >> Nie znajdziesz takiego fragmentu klamczuszku.
    >> Co nie znaczy, ze glowice aluminiowe sa slabsze niz zeliwne.
    >> Nie rozumiesz zagadnienia to i ciezko z toba na ten temat rozmawiac.
    >> A tak lopatologicznie to nie chodzi o to, ktory material jest
    >> twardszy, czy, ktory ma wyzsza granice wytrzymalosci czy
    >> plastycznosci, tylko o to ktory material lepiej nadaje sie do danego
    >> zastosowania.
    >
    > O brawo, jaka odkrywcza teoria. A co to znaczy, że któryś materiał
    > nadaje się lepiej do danego zastosowania?
    >

    Ja wiem, tlumaczyc betonowi nie mam juz sily.

    >> Stopy alu nadaja sie bardziej niz zeliwo na glowice i koniec kropka.
    >
    > A dlaczego się nadają lepiej?
    >

    Juz napisalem.
    Wszystkie wiodace marki produkujace silniki podzielaja moje zdanie (a
    raczej ja podzielam ich, ale to juz nie wazne).

    >> Jakby bylo inaczej, bysmy teraz mieli wszedzie zeliwne glwice, a jakos
    >> jest odwrotnie.
    >
    > Bo alu się łatwiej obrabia, alu oddaje lepiej ciepło, alu jest lżejsze.
    > Tyle zalet.
    >

    I wytrzymalsze od zeliwa w danych warunkach pracy.

    >> Glowica zeliwna jest bardziej wrazliwa na gwaltowne zmiany temp. niz
    >> alu, a to chyba bylo twoim glownym argumentem w tamtym watku o
    >> lepszosci glowic zeliwnych nad aluminiowymi :>
    >
    > Gdzie ty w silniku samochodowym będziesz miał gwałtowne zmiany temperatury?
    > Głównym argumentem było odkształcanie się i pękanie DŁUGICH
    > 6-cylindrowych głowic aluminiowych wskutek przegrzania silnika. To nie
    > ma gwałtownej zmiany temperatury. To dochodzi do przekroczenia
    > temperatury granicznej dla silnika, co powoduje krzywienie się głowicy
    > aluminiowej.

    Ubzdurales sobie ze dlugie 6 cylindrowe glowice pekaja, a to gowno prawda.
    To sa jakies twoje chore wymysly i nie maja potwierdzenia w rzeczywistosci.
    Za to potwierdzenie w rzeczywistosci maja krotkie, zeliwne,
    jednocylindrowe glowice (takie jak lubisz i niby te co maja byc
    najwytrzymalsze), ktore pekaja nagminnie.

    >> A to ciekawostka... ja tam ciagle czytam jakie to ty masz wielkie
    >> doswiadczenie w kazdej materii :P (jestes przeciez najlepszym
    >> lakiernikiem, najuczciwszym handlarzem w Polsce, specem od inzynierii
    >> materialowej, a i jeszcze mega fachowcem od systemow nadzoru :P )
    >> Czlowiek renesansu i dla kogo to on nie pracowal :>
    >
    > Specem od inżynierii materiałowej nie jestem,

    Ach nie jestes, juz myslalem.

    > aczkolwiek jak trzeba to
    > sobie w temacie poradzę.

    To na szczescie tylko twoje zdanie.

    >Automatykiem jestem z zawodu stąd moja
    > znajomość różnego rodzaju zagadnień technicznych,

    A ja po trochu elektronikiem, mechanikiem od budowy maszyn i aktualnie
    moze nie specem, ale liznalem co nieco inzynierii materialowej (nie to
    zebym sie probowal chwalic, tylko skoro piszesz kim jestes z zawodu to
    pomyslalem, ze tez zdradze).

    >a system nadzoru
    > wdrażałem, bo temat był rozwojowy i miałem chęć, żeby się w to pobawić.

    Nie no fajnie, ale moze zostan przy tym na czym sie znasz, a dobor
    materialow zostaw innym.

    > Trochę lat w motoryzacji działam, a że jest to działanie bardzo aktywne
    > - trochę się zdążyłem nauczyć. To "trochę" wystarcza, żeby nie dawać się
    > wpuścić w maliny w dyskusjach na pewne tematy, bo mam je sam praktycznie
    > przerobione.

    No ja tylko od dziecka, ale mlody jeszcze jestem wiec moze to nie tak
    dlugo...

    > A do tego mógłbym Ci jeszcze dużo poopowiadać o
    > zarządzaniu, NLP, psychologii pozytywnej i innych, bardziej
    > humanistycznych rzeczach. Jak się człowiek chce rozwijać, to się będzie
    > rozwijał całe życie.

    Fajnie, rozwijaj sie, ale nie badz moze samoukiem i skorzystaj z wiedzy
    innych.
    Jezeli nie na polibudzie to moze chociaz z jakiejs ksiazki?


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: