    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <prd87mj7xtx5$.6702wekbl40w.dlg@40tude.net> <o6g0sj$uh0$1@gioia.aioe.org>
    <1kc6xmeip6wzb$.184fv630vthif$.dlg@40tude.net>
    <o6li34$u68$1@gioia.aioe.org> <12otx1dmesfrm$.4jtar0la52p.dlg@40tude.net>
    <o77cvs$1au$1@gioia.aioe.org> <k...@4...net>
    <o77uil$unv$1@gioia.aioe.org>
    <1xbknonmaxfvg.1wneephdbttdw$.dlg@40tude.net>
    <o7afip$ob0$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <o7asfp$1e5l$1@gioia.aioe.org>
    <489wd4ox1fyz$.1eriaq5852kua.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <o7fufk$87m$1@gioia.aioe.org>
    <195wgqvb0o30o$.jqu41jsauy3p.dlg@40tude.net>
    <o7ilb0$jt3$1@gioia.aioe.org>
    Date: Thu, 9 Feb 2017 23:42:17 +0100

    Dnia Thu, 9 Feb 2017 22:01:21 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > I bezproblemowa w użytkowaniu, dotąd w ogóle nie wiedziałem że mam gaz,
    > dopiero jak zaczeły się problemy z reduktorem to musiałem się pochylić
    > nad tematem,

    Teoretycznie każda instalacja poprawnie założona i na trwałych komponentach
    powinna być bezproblemowa.
    Natomiast największy problem jest z tym "poprawnie", bo to co zazwyczaj
    zrobi gazownik to raczej obraz nędzy i rozpaczy.
    A co najmniej ostrej walki o to, żeby klient który oddaje samochód dziś o
    10, mógł go odebrać jutro o 16 i wtedy jeńców się nie bierze :)

    > Są wersje do turbo, na 8 cylindrów a na grupach pisza że i na 12 chodzą
    > więc jak widać prins daje radę :)

    Cylindry to nie problem.
    Problem to np. tak policzona instalacja benzynowa, że przy dużym
    zapotrzebowaniu na paliwo spada ciśnienie na listwie - tak jakoś na styk
    policzona wydajność pompy paliwa czy średnia przewodów.
    ECU silnika o tym wie i rekompensuje ten spadek ciśnienia po prostu
    dłuższym otwarciem wtryskiwaczy żeby benzyny było ile ma być.
    Efekt jest taki że wtryskiwacze benzynowe przy dużych obciążeniach
    zaczynają się otwierać bardzo długo.

    Gazując to komputerem z mapą to nie jest problem - wystarczy "zubożyć" gaz
    przy wysokich obciązeniach po to żeby nie lał go za dużo.

    No i zastanawiałem się jak to rozwiązałby Prins - no i rozwiązał wpisując
    go na listę aut nie go zagazowania :)

    > Po pierwsze jest lista tych które da się zagazować, a do tych
    > najnowszych z bezpośrednim wtryskiem wymyślili wtrysk ciekłego gazu tymi
    > samymi wtryskiwaczami, jest tylko przerobiona pompa wtryskowa benzyny i
    > dołozona dodatkowa na benzynę z baku. Tyle że instalacja jest droga i
    > zalecają ją do nowych aut, nawet daja gwarancję :) tyle że podobno z
    > jakimiś vw były problemy i przestali polecać bezpośredni wtrysk gazu.

    Z gazowaniem nowych aut zawsze są problemy.
    Jednak branża LPG musi zawsze dojrzeć i okrzepnąć po wprowadzeniu nowości
    do silników.
    Zawsze tak było że najpierw te "nowoczesne" to się miały nie dać zagazować,
    albo miało to kosztować pół auta, a potem jakoś 10 lat mijało i okazywało
    się że wszystko się da :)