  • Data: 2009-04-04 18:07:23
    Temat: Re: Filtr cyfrowy - na czym ?
    Od: "JR" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Miller" :
    > mam dość mocno zaszumione 2 sygnały sinusoidalne o częstotliwości około
    > 20kHz i amplitudzie 1-2 Vpp. częstotliwość ich zawsze będzie równa, bo
    > źródłem jest jeden generator, różnić się będą fazą. różnica fazy tych
    > sygnałów jest bardzo istotnym parametrem pracy urządzenia pewnego
    (...)

    przy tak postawionych założeniach, aż się prosi o wykorzystanie idea
    detekcji
    synchronicznej; jeżeli nie masz dostępu do niezaszumionego wzorca tych
    20kHz,
    to odpowiedni jest algorytm Goertzela; ogólnie problem sprowadzi się
    do kompromisu między czasem_ustalenia/szybkości_reakcji/nadążania
    i skutecznością filtracji/szerokością_prążka_filtru -- to już zależy od
    twoich
    wymagań/potrzeb...

    --
    pzdr.