  • Data: 2009-04-05 15:24:05
    Temat: Re: Filtr cyfrowy - na czym ?
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

    "JanuszR" <r...@o...pl> wrote in message
    news:grah96$4ii$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jak dotąd w otoczeniu zaszumionym niczego lepszego nie wynaleziono. Lecisz
    > ze wzorca z AVRa (dolne piętro detektora kwadraturowego) a oba sygnały
    > mierzone na piętro górne. Otrzymasz iloczyn wzorca z różnicą mierzonych,
    > szumy odseparujesz filtrem dolnoprzepustowym. Działa identycznie z
    > detektorem synchronicznym z tym, że tutaj nie musisz uzyskiwać nośnej bo
    > ją masz. Jeżeli oba mierzone pływają w fazie względem wzorca dajesz jeden
    > mierzony na piętro dolne a drugi mierzony na piętro górne, otrzymasz
    > iloczyn mierzonych tj. max sygnał na wyjściu przy przesunięciu 0st i zero
> [...]

    tyle ze dalej musze filtrować. a od strony praktycznej - jeden z niewielu
    dostępnych analogowych układów mnożących AD534 to 50 EUR ... przerażająca
    cena jak za niepozorne coś w DIP14 ;)

    no nic, prototyp pójdzie chyba na oryginalnych Czebyszewach i Schmittach i
    programowym liczeniu czasu pomiędzy zboczami.

    ale przyznam, ze lektura wszystkich odpowiedzi była kształcąca :)

    pozdr

    @