    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Felgi do focusa lub S40
    Date: Mon, 29 Mar 2010 17:22:44 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hom1s4$7t8$...@i...gazeta.pl

    > Aby zachować ujemny PZ, producenci chętnie pochylają koła przednie.
    > Najlepiej widać to w Mercedesach, gdzie pochylano koła także wtedy,
    > gdy nie dbano o ujemność PZ. :) Nowe Volvo S40 także pochyla koła
    > przy skręcie.

    Aby było jasne -- nie chodzi mi o pochylenie związane z wyprzedzeniem
    sworznia, ale o to narysowane wyżej. :) Jak widać to pochylenie -- albo
    jak je odróżnić od pochylenia związanego z wyprzedzeniem sworznia?
    Ano trzeba chwilę zastanowić się i pokręcić kierownicą w obie strony.

    Wyprzedzeniem sworznia to pochylenie prostopadłe do pokazanego na rysunku.
    Daje automagię prostowniczą -- w skręcie samochód jest uniesiony, więc
    ma tendencję do prostowania kół. Założenie szerszych opon **chyba** da
    ,,lepszy'' skutek tej automagii, a zatem i mniejszy będzie wpływ ujemnego
    PZ. :) Jak samochód unosi się? Ano -- chwila uwagi i wszystko jasne. :)
    Chyba -- bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem zbyt mocno.

    Na oko -- na pewno, ale może są jakieś czynniki ,,łagodzące''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'