  • Data: 2010-03-30 15:46:27
    Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    ".Peeter" hosrsf$qai$...@i...gazeta.pl

    > Trochę doświadczenia z tuningiem mam, nie jedno auto się już robiło,
    > w nie jednym projekcie pomagało i nie jedno auto widziało. :-)

    > BTW, zawsze rozmawiasz ze sobą? :>

    Za informację o tym, że Ronal to dobra firma -- dziękuję. :)
    Szukasz zwady -- to Twoja sprawa. :)
    Piszę do Ciebie, o czym wiesz (skoro mi odpowiadasz), szukając przyczyn
    tego, o czym piszesz, a co jest sprzeczne i z teorią, i z doświadczeniami
    moimi i z doświadczeniami osób, które (jak Ty) twierdzą, że na tuningach
    się znają. :)

    Każda z tamtych osób zawzięcie twierdziła, że sama zmiana ET skutkuje
    szarpaniem kierownicy i że może być korygowana przeróbką zawieszenia.
    Ty zaś piszesz, że demonizuję problem.

    Tamte osoby pokazywały mi (choćby na zdjęciach) swoje samochody,
    o Tobie raczej wiem mało.

    No i te osoby twierdziły, że sama zmiana szerokości opony ma nikły wpływ
    na siłę potrzebną do kierowania.

    Co do paliwa -- zdania były podzielone i jedni uważali, że
    zwiększenie szerokości opony daje zwiększenie zużycia paliwa,
    a inni uważali, że taka zmiana zazwyczaj nie zwiększa zużycia
    paliwa. Pierwsi nawet potrafili wyliczyć, jakie to zmiany.
    Ja zwiększenia zużycia nie mogę potwierdzić, ale trudno
    o ocenę, skoro na wąskich kołach jeździłem zimą, a na szerokich latem.

    Pisząc o tym, że demonizuję problem zmniejszania PZ, pokazujesz,
    iż o tuningowaniu zawieszenia nie masz pojęcia. :) (nie twierdzę,
    że nie masz, a jedynie, że pokazujesz to) Tak jakbyś twierdził,
    że zmiana innych parametrów ,,geometrii'' nie ma wielkiego wpływu -- czyż
    zmiana zbieżności o 1 mm może mieć jakiś wpływ? :) (kiedyś podawano
    zbieżność w mm, zamiast w stopniach)

    Albo zmniejszenie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
    Czyż to może mieć wpływ? Jeździ się tak samo, tyle,
    że trzeba trzymać mocniej kierownicę. :) (niemal
    dokładnie tak, jak przy zwiększeniu PZ)

    Co więcej -- sami producenci nie potrafią zdecydować się
    na niektóre ustawienia parametrów -- na przykład pochylenia kół.
    (nie chcę tłumaczyć, o jakie pochylenia chodzi, w każdym razie
    nie o to, o których pisałem, a o te, które można regulować
    mimośrodami wraz z regulowaniem kąta wyprzedzenia SZ)

    -=-

    A tak na koniec zauważę, że mnie nie interesuje to, czy tuningujesz, czy nie. :)
    Ja uważam, że znam się słabo, dlatego zasięgam języka tu i ówdzie. :)
    Większa część dyskutantów z tego wątku uważa (MZ niesłusznie) siebie
    za ekspertów tuningu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'