-
Data: 2010-03-30 13:22:35
Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
"Eneuel Leszek Ciszewski" hosktd$2rb$...@i...gazeta.pl
>> Zwiększenie szerokości opony może powodować trudności z kręceniem kierownicą,
>> ale nie dlatego, że więcej gumy przylega do jezdni -- przylega jej tyle samo. :)
Albo inaczej Ci (".Peeter") napiszę: nie wszystko można przewidzieć i przeliczyć
teoretycznie nawet wtedy, gdy się na tym zna -- stąd na przykład pochodzą kosztowne
doświadczenia typu testy zderzeniowe czy tunele aerodynamiczne lub hydrodynamiczne.
A ja exportem od zawieszenia zdecydowanie nie jestem.
Ludzie męczą się długimi godzinami nad budową jakiegoś zawieszenia, później to
testują i korygują, nierzadko dopiero na kolejnych wersjach tego samego zawieszenia.
Zmienianie jakiegokolwiek parametru może destabilizować samochód. Tuning to wbrew
pozorom poważna sprawa.
Jeśli kupisz jakąś rzecz, może ona mieć świadectwo homologacji, ale jeśli zmienisz
tam cokolwiek, homologacja może stać się bezwartościowa. Nie dlatego, że tak chcą
złośliwcy, ale dlatego, że po jakiejkolwiek zmianie wszystko może ulec zmianom.
Akurat zmiana szerokości opony czy szerokości felgi (o ile nie dojdzie do ocierania
a zmiana nie jest duża) należy do najmniej problemogennych zmian, ale nadmierne
poszerzanie opon może mieć zły wpływ. Choćby większej siły trzeba użyć na pochylenie
szerszego koła (z szerszą oponą) -- weź cokolwiek (choćby miniaturę opony lub wysokie
pudełko, a nawet butelkę) w ręce i spróbuj lekko odchylić to coś od pionu -- jest tam
tendencja do powracania. I w to odchylenie trzeba włożyć trochę energii, trzeba
użyć siły -- tym większej, im większa jest podstawa, czyli w tym wypadku szerokość
opony. Podczas szybkiej/normalnej jazdy ten czynnik nie może mieć wpływu na trudności
z kręceniem, bo w czasie szybkiej jazdy koła są ustawione do jazdy na wprost lub
prawie na wprost.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.10 14:47 .Peeter
- 30.03.10 15:46 Eneuel Leszek Ciszewski
- 30.03.10 21:14 .Peeter
- 30.03.10 22:16 Eneuel Leszek Ciszewski
- 30.03.10 22:25 Artur Maśląg
- 30.03.10 23:09 Yogi\(n\)
- 30.03.10 23:56 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 07:57 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 08:21 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 13:11 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 13:21 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 17:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 19:21 jerzu
- 31.03.10 19:36 .Peeter
- 31.03.10 20:26 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody