-
Data: 2010-03-30 22:16:37
Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
".Peeter" hotihv$gtc$...@i...gazeta.pl
> Stwierdzenie, że demonizujesz problem odnosiło się do tego, że wielu
> producentów aut zmienia ET w zależności od rozmiaru koła, wieksze
> felgi nawet wśród fabrycznych mają mniejsze ET i są to nieraz różnice
> po 5mm i większe. Dlatego właśnie mówiłem o demonizowaniu, gdyż
> zmiana o 2,5mm nie powinna nic znacząco zmienić. :-) Podałem
> przykład dla VW - 15" ET 43, 17" ET 38.
Ja razem z samochodem dostałem jakiś wyciąg
z homologacji -- napisali wyraźnie, że ET == 52.5 mm.
Tyle bez względu na średnicę felg. Poszukam tej kartki
i będę mógł napisać coś więcej.
> Inny przykład: Oryginalne felgi Volvo, 17"x7,5 ET 49. Czyli 3,5mm
Dla Nowego Volvo S40 lub V50?
W salonie powiedziano mi, że poza 52.5 mm nie mają żadnych innych dla S40.
> mniejsze odsadzenie niż w Twoich felgach. Być może jakaś tolerancja istnieje,
Istnieje -- auto nie eksploduje. Kiedyś (z 50
lat temu) nie budowano zawieszenia z ujemnym PZ.
Może nawet nie myślano o tym, aby takie budować
lub rozpatrywano to w kategoriach Science-Fiction
z przewagą Fiction. ;) W szkole, na lekcjach uczono
mnie tego, że hamulce mają dwa obwody -- przedni i tylny,
dodając, że inaczej być nie może nigdy!!! I że muszą to
być hamulce hydrauliczne, aby równo hamowały. Dziś są
układy ABS i ESP, które potrafią chyba łamać zupełnie
te wywody. Ale te ABSy domagają się właśnie ujemnych PZ
oraz wyprzedzania sworznia zwrotnic i (chyba) pochylania
osi tychże zwrotnic zarówno wzdłuż jak i w poprzez samochodu.
> choć widziałem na allegro nawet 18" z ET 52,5.
Bo na oko ET nie powinno zależeć od średnicy felgi, a jedynie
od średnicy koła, a ta powinna być stała dla każdej średnicy
felgi choćby z uwagi na możliwości silnika, przełożenia
skrzyń biegów i wskazania liczników.
> Może takich
> kół poszukaj, czasem można dorwać z niezłymi oponami.
Ja mam niezłe opony -- najpierw była zima, więc mało jeździłem,
później uczyłem się jeżdżenia z przednim napędem, a gdy już byłem
gotowy -- rozchorowałem się. Od początku września do dzisiaj
przejechałem raptem 2500 km, z czego 1500 przez ostatnie 6 tygodni. :)
No i są to opony o średnicy 16 cali.
Ponadto 18 cali to za dużo na polskie drogi.
> dasz odobną sumę, a na 17" lub 18" auto będzie zdecydowanie lepiej
> wyglądać. :-)
Ale za to stanie się mniej terenowe. :)
> I nie twierdzę, że pomysły typu ET mniejsze o 20mm + dystans 10mm
> nie zmieniają charakterystyki. 30mm na pewno znacząco zmienia
> promień zataczania i kieruje auto na drzewa przy najmniejszej koleinie.
Nawet nie na koleinie. Nawet jeśli nie kieruje
na drzewa, to wymaga większej uwagi i szybciej
męczy. Przyjemność z jazdy maleje, gdy kierownicę
trzeba trzymać tak, jakby była zwierzakiem, który
myśli tylko o ucieczce.
Na razie to moje Volvo, póki nie buksuje przednimi kołami,
jeździ prosto i nie domaga się korekt. Ja raczej niechętnie
trzymam kierownicę w czasie jazdy, chyba że na zakrętach.
Dopiero jak przednie koła buksują, samochód jedzie
bokiem, i to dosłownie bokiem -- szybciej w bok
niż do przodu. (w Volvo mówią, że to nie jest możliwe)
I to chyba zawsze w prawą stronę.
Stałe kontrowanie i nadrabianie pochyłości jezdni to nie dla mnie. :)
A tak będzie po znacznej zmianie ET felg czy po rozregulowania innych
ustawień. Nie po to kupiłem nowy samochód, by psuć mu charakterystykę. :)
Uroda felg to drobiazg w zestawieniu ze stabilnością jazdy.
> Ludzie wprawdzie tak jeżdżą, ale ja bym tego w swoim aucie nigdy
> nie zastosował. Podobnie jak nie ufam dystansom zmieniającym
> rozstaw śrub.
:)
> Niby można, ale prędzej do jazdy kapeluszniczej,
Do majestatycznej jazdy po mieście z szybkością nie większą niż 20 km/h. :)
> do jazdy z dużymi prędkościami po torze jakoś sobie takiego patentu nie wyobrażam.
:)
> Pozdrawiam
Ja także.
Choć niby nie należy, ja lubię czasami przekraczać dozwoloną szybkość.
I jeśli auto ma tendencje wymykania się spod kontroli, jazda nie jest
przyjemnością. :) Ja nie lubię stresów, wytężonej uwagi itd. -- nie
powiem, że wtedy głupieję nadmiarowo, ale lubię rozglądać się dookoła,
gdy jadę. :) Samo jechanie i pilnowanie samochodu jest dla mnie nieciekawe.
Pracownik salonu Volvo powiedział mi dzisiaj, że mają w ofercie felgi
(ATT?) o szerokości 7 cali i średnicy 16", i że zamontowanie ich może
poskutkować utratą :) gwarancji, a decyzję o tej utracie podejmą nie
oni, lecz ich zwierzchnicy.
Trudno mi coś powiedzieć na ten temat -- felga ma różne zadania,
w tym i chłodzenie tarcz hamulcowych, i ozdobne. Nie może być
odlana z żywicy epoksydowej, nie może być odlana z metalu ciężkiego
jak pluton (bo to nieresorowana masa obracająca się) ale jaki zły
wpływ (poza marketingowym) może mieć felga od tego samego zawieszenia
z Mazdy -- trudno zgadnąć. Nawet nie wiem, co wówczas, gdy założyłbym
felgę dokładnie pasującą (6.5" na 16" z ET 52.5 mm i rozstawem 5x108)
kupioną poza siecią Volvo. :)
Złośliwie mogę dodać, że felgi Mazdy są produkowane w Japonii (tak
mi powiedziano w salonie Mazdy) zaś Volvo S40 jest produkowane
w Chinach, więc i felgi z logo Volvo prawie na pewno stamtąd
pochodzą. :) Ford od kilkudziesięciu lat ma swoje fabryki
w Chinach, o czym dowiedziałem się przy okazji sprzedawania
Volvo przez Forda.
Mercedes na felgach z poprawnym ET (50 mm) usypia w czasie
jazdy, nawet po bardzo złych drogach, ale budzi solidnie na
szerokich, całkiem ładnych felgach z ET 44 mm. A mnie już
starcza wrażeń związanych z samym napędem przednim, gdzie
samochód potrafi po prostu pojechać prosto -- właśnie z tego
powodu kupiłem zimowe opony, gdy tuż po wyjeździe z garażu
pojechałem na skręconych kołach prosto -- prosto na krawężnik. :)
W wyobraźni liczyłem słupki :) i zastanawiałem się nad tym, na
którym słupku się zatrzymam i ile czasu stracę na opisywaniu
szkody -- mam AC. Wiele wskazywało na to, że trafię pomiędzy
słupki -- i tak stało się, ale felgą uderzyłem krawężnik.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.10 22:25 Artur Maśląg
- 30.03.10 23:09 Yogi\(n\)
- 30.03.10 23:56 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 07:57 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 08:21 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 13:11 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 13:21 Artur 'futrzak' Maśląg
- 31.03.10 17:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 31.03.10 19:21 jerzu
- 31.03.10 19:36 .Peeter
- 31.03.10 20:26 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody