  • Data: 2010-03-30 21:14:00
    Temat: Re: Felgi do focusa lub S40
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" wrote:
    > Większa część dyskutantów z tego wątku uważa (MZ niesłusznie) siebie
    > za ekspertów tuningu. :)

    Nie musisz tych osób słuchać. :-)

    Każdy powiedział co wiedział, jakiś ogólny pogląd masz.

    Stwierdzenie, że demonizujesz problem odnosiło się do tego, że wielu
    producentów aut zmienia ET w zależności od rozmiaru koła, wieksze
    felgi nawet wśród fabrycznych mają mniejsze ET i są to nieraz różnice
    po 5mm i większe. Dlatego właśnie mówiłem o demonizowaniu, gdyż
    zmiana o 2,5mm nie powinna nic znacząco zmienić. :-) Podałem
    przykład dla VW - 15" ET 43, 17" ET 38.

    Inny przykład: Oryginalne felgi Volvo, 17"x7,5 ET 49. Czyli 3,5mm
    mniejsze odsadzenie niż w Twoich felgach. Być może jakaś tolerancja
    istnieje, choć widziałem na allegro nawet 18" z ET 52,5. Może takich
    kół poszukaj, czasem można dorwać z niezłymi oponami. Wydasz
    podobną sumę, a na 17" lub 18" auto będzie zdecydowanie lepiej
    wyglądać. :-)

    I nie twierdzę, że pomysły typu ET mniejsze o 20mm + dystans 10mm
    nie zmieniają charakterystyki. 30mm na pewno znacząco zmienia
    promień zataczania i kieruje auto na drzewa przy najmniejszej koleinie.
    Ludzie wprawdzie tak jeżdżą, ale ja bym tego w swoim aucie nigdy
    nie zastosował. Podobnie jak nie ufam dystansom zmieniającym
    rozstaw śrub. Niby można, ale prędzej do jazdy kapeluszniczej, do
    jazdy z dużymi prędkościami po torze jakoś sobie takiego patentu
    nie wyobrażam.

    Pozdrawiam
    .Peeter