    From: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fajna ma facet prace...
    Date: Sat, 20 Nov 2010 15:41:28 +0100

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 21:24:38 -0600, Pszemol napisał(a):

    > High Voltage Cable Inspector:
    >
    > http://www.dailymotion.com/video/x5lpz1_high-voltage
    -cable-inspection_lifestyle%253Ffrom%253Drss

    Zastanawia mnie iskrzenie z tej różdżki.
    Gdy siedząc na drutach sięga po zacisk, najpierw przybliża różdżkę do
    platformy (iskrzy), potem dotyka platformy, a gdy oddala się od niej, to
    znów iskrzy. Gdyby helikopter był izolowany ("zawieszony w próżni"), to po
    dotknięciu (wyrównaniu potencjału) iskry przy oddalaniu nie powinny
    przeskakiwać. Skąd się one biorą? Mam 2 pomysły:
    1) helikopter nie jest dobrze izolowany od otoczenia, ale przekazuje
    (głównie śmigłami) ładunek do atmosfery. Ten prąd nie jest zbyt duży, stąd
    względnie niewielkie iskry, zamiast potężnych.
    2) helikopter ma dość sporą pojemność (nawet jakby był "zawieszony w
    próżni"), a iskry wynikają z tego, że prąd zmienny ładuje i rozładowuje ten
    kondensator. A laska jest po to, żeby prąd płynął głównie przez nią, a nie
    przez kombinezon.
    Dobrze kombinuję?

    --
    GLaF