  • Data: 2020-07-08 14:11:48
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 08/07/2020 10:30, J.F. wrote:

    >To ten sam okres.

    Nie, gwiezdne wojny to koncowka.

    >Technika kosztuje. Prowadzeeei wojny kosztuje. Gonienie postępu
    >kosztuje. Gospodarka komunistyczna nie wydala.

    Wydalala przez pare dekad.
    W sumie, dopiero na zaawansowanej elektronice padla.

    >Wyścig zbrojeni istnieje od czasu początków cywilizacji. Ale jako
    >broń sama w sobie pokazał przydatnośc w czasie zimnej wojny. Można
    >było

    No, nie tylko - Niemcy tez mieli problemy gospodarcze.
    Swoja droga - czemu, po zagarnieciu wiekszej czesci cywilizowanej
    Europy ...

    >wykończyć przeciwnika samym szturchaniem i robienie głupich min przez
    >okno.

    Hm, troche patriotyzmu, i obywatel zaspokoi sie mniejszym poziomem
    zycia.

    Poza tym obie strony obciazaja swoje gospodarki.

    >Onie nie mieli żadnych środków do prowadzenia wojny po wojnie.

    To akurat bylo jeszcze przed wojna. Wyscig zbrojen ... a czy "zimna
    wojna" ... chyba nie, skoro trzymana w ukryciu.
    Ale inne panstwa tez sie akurat zaczely zbroic.

    A po 45 ... rozpedzona gospodarka sowiecka i armia sowiecka moglyby
    daleko pojsc.
    Amerykanie trzymali w rezerwie Niemcow ...

    >Tym bardziej że zachód gonił na złamanie karku, technologicznie.

    No coz, opracowali bombe atomową.
    Przodowali w lotnictwie, na ladzie niekoniecznie.

    A potem sie okazalo, ze to Rosjanie pogonili technike rakietową.

    >Jeden, znaczący postęp technologiczny, może zinwalidować dowolną
    >ilośc czołgów. To nie musi być bomba. Wystarczy że ktoś wymyśla
    >rakietę sterowaną i może razić czołgi bez strat własnych.

    Troche za wczesnie, bo to sterowanie w powijakach.

    >No właśnie. Zadajesz logiczne pytanie. Też się nad tym zastanawiałem.
    >Nie mam pojęcia. Po prostu komunizm i centralne sterowanie nie jest
    >wstanie ogarniać problemu papieru toaletowego. *Nawet* tego problemu.

    Ja tam nie wiem, ale tego papieru produkowali z grubsza tyle, ile
    trzeba.
    Bo jednak byl.
    Tylko, ze skoro byly "przejsciowe trudnosci", to trzeba bylo kupic na
    zapas.
    I juz go trzeba wiecej - choc tylko chwilowo.

    >Tak.

    >Nie, byli zainteresowanie używaniem komputerów do centralnego
    >liczenia planów gospodarczych.

    Troche watpie. Jeszcze sa wspomnienia pionierow, i to troche
    inicjatywa oddolna byla.

    Jakas odgorna, to gdy "Uklad" postawil na RIAD/IBM.

    Ale widzisz - do radarow sa potrzebne.

    J.