  • Data: 2020-07-08 15:00:06
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/07/2020 13:45, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ale ta kontra ma być do po-XV-wiecznej myśli "naukowo-kościelnej",
    > czy do jakiejś innej?

    Do nauki po XV wieku.

    > W okolicach tego wieku można dopatrywać się
    > jakiejś cezury, później rozwój był może nie szybszy, ale łatwiej
    > dostrzegalny z naszej perspektywy.

    "Może i te państwa kapitalistyczne mają jakieś plusy, ale chodzi o to
    aby te plusy nie zasłoniły wam minusów".

    > Jednak "siła napędowa" nie
    > zmieniła się.

    Hamulec zwolniono. Wydajesz się tego nie dostrzegać.

    > nadziei na sukces dydaktyczny nie mam. Stricte średniowieczne
    > jest wprowadzenie zera do matematyki europejskiej. Ktoś może
    > narzekać, że to tylko import od Hindusów, albo że nieco wtórne.
    > Jednak był to ogromny postęp w arytmetyce.

    Ten rodzaj nauki nie stoi w kontrze z religią i nie był przez niła
    tłumiony. Miałem nadzieje że wyliczysz jakieś dokonania poza matematyką,
    ale jak widać nie ma.

    > skompilowany z dotychczasową arytmetyką rzymską. Miało to miejsce
    > w XI wieku za sprawą papieża Sylwestra II. Wybitnego uczonego
    > zresztą.

    XI powiadasz? Coś robili przez 11 wieków czy tylko standard: woły, pług,
    dziesięcina, miecze i miedza?