-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "WM " <c...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Ekonomiczne obroty silnika
Date: Sat, 25 Apr 2009 13:34:40 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 35
Message-ID: <gsv3hg$q3l$1@inews.gazeta.pl>
References: <gsslk7$ceo$1@inews.gazeta.pl> <gsub6n$cmh$1@inews.gazeta.pl>
<gsuk2s$j43$1@inews.gazeta.pl>
<2...@i...community>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1240666480 26741 172.20.26.241 (25 Apr 2009 13:34:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 13:34:40 +0000 (UTC)
X-User: ciekaw1
X-Forwarded-For: 95.49.19.89
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23836
[ ukryj nagłówki ]Sqeeb <s...@i...community> napisał(a):
> .... A silnik teoretycznie
> powinien palić mniej przy mniejszych obrotach.
Jak to jest ze zuzyciem paliwa na różnych biegach już wiem,
bo znalazłem wykres nr5 i tabelę 1, str.53 tutaj:
http://www.ptnss.pl/images/ss2004-02/Numer-2004-02-a
ll-low-res.pdf
Przy prędkości 90km/godz mamy takie zużycie paliwa:
5-ty bieg 0,009 g/s
4-ty bieg 0,15 g/s
3-ci bieg 0,22 g/s
Przy prędkości 70km/godz mamy zużycie paliwa:
5-ty bieg 0,08 g/s
4-ty bieg 0,05 g/s
3-ci bieg 0,082 g/s
Czyli warto zredukować na czwórkę przy 70km/h :-)
Jak powstaje charakterystyka uniwersalna silnika podano tutaj (rys.5):
http://www.biomech.pwr.wroc.pl/download/13.pdf
Pojazd jadąc w ustabilizowanych warunkach ze stałą prędkością
potrzebuje stałej mocy, a ta charakterystyka zawiera krzywe stałej mocy
w funkcji obrotow (z naniesionymi liniami zużycia paliwa).
Pozdrawiam WM
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.09 17:38 PeJot ( home)
- 25.04.09 19:08 WM
- 25.04.09 21:43 PH
- 26.04.09 05:59 PeJot ( home)
- 26.04.09 06:03 PeJot ( home)
- 26.04.09 08:04 WM
- 26.04.09 10:38 J.F.
- 26.04.09 11:42 WM
- 27.04.09 08:34 J.F.
- 27.04.09 08:38 J.F.
- 27.04.09 09:25 Michal Jankowski
- 27.04.09 09:34 WM
- 27.04.09 15:26 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=