eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 06 Jun 2011 22:53:06 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
    References: <0...@3...googlegroups.com>
    <4ddae6a1$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@j...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <5...@j...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 54
    Message-ID: <4ded3e2e$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.121.137
    X-Trace: 1307393583 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2454 83.11.121.137:3875
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2374005
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-29 21:23, BearBag pisze:
    > Zajmuje to góra 15min i jest na tyle proste, że w ASO powinni to
    > zrobić
    > za 100zł, a w dowolnym warsztacie za 50zł.
    >
    > Troche chyba przesadzasz z tymi 15minutami, trzeba zdjąć prawe koło,
    > nadkole, zbiornik wyrównawczy, podnieść silnik albo przynajmniej
    > zabezpieczyć go bo zdejmujemy poduszke ze wspornikiem, potem pasek
    > alternatora itd. Dla mnie to przynajmniej godzinka sprawnego
    > mechanika. Potem jeszcze zabawa z ustawieniem i sprawdzeniem
    > wszystkiego.

    Eeee... nic nie trzeba zdejmować.

    Zdejmować trzeba do zmiany paska rozrządu.
    Żeby tylko ustawić rozrząd potrzebujesz tylko dostęp do jednej śruby na
    kole napędzającym wałek rozrządu, która znajduje się u góry w obudowie
    wałków rozrządu.

    Kręcisz silnikiem tak żeby włożyć blokady wałków rozrządu, wtedy
    luzujesz tą śrubę, ustawiasz tłoki w jednej linii (za pomocą
    wskaźników), dokręcasz śrubę i po robocie.

    Nawet nie trzeba ruszać napinacza (chociaż oczywiście warto sprawdzić).

    15 minut jak nic :)
    Nie takie rzeczy się na rajdzie w serwisie robi w 15 minut ;P

    > Właśnie tego sie obawiałem, że wszystko zrobie tak jak w opisie i niby
    > będzie ok, a po odpaleniu okaże sie że jednak nie było i silnik
    > kaput :)
    > Ogólnie jesli oba wałki są zablokowane i dokręcam wszystko przy
    > tłokach na tej samej pozycji to istnieje mozliwość że jednak
    > ustawienie nie jest poprawne ?

    Nie istnieje.
    Natomiast czasami zdarza się, że przy dokręcaniu tej śruby, przekręci
    się kawałek silnik. Dlatego po skręceniu trzeba jeszcze raz skontrolować
    czy tłoki są równo (wałki są na pewno, bo są zblokowane).

    > Rozumiem że jeden wałek napędza drugi ? i jest to na osobnej
    > przekładni czy pasku? Jak więc mogą się wzajemnie przestawić przy
    > wymianie paska? Myślałem że jest możliwe tylko rozjechanie sie
    > synchronizacji wału korbowego z walkiem rozrządu?

    Przekładnia zębata jest po drugiej stronie silnika (żeby je zobaczyć
    trzeba odkręcić pokrywkę pod cewką/cewkami).

    > Co jeśli jeden wałek jest w innej pozycji (mają wycięcia nie pasujące
    > do blokad) ? Jak to ustawić dobrze.

    Żeby zsynchronizować wałki trzeba odkręcić tą pokrywkę pod cewką,
    poluzować śruby, i tak ustawił wałki żeby weszły blokady. Wtedy wszystko
    skręcasz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: