-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 06 Jun 2011 22:53:06 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dobrego mechanika do rozrządu w Fiacie szukam (Gliwice)
References: <0...@3...googlegroups.com>
<4ddae6a1$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@j...googlegroups.com>
In-Reply-To: <5...@j...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 54
Message-ID: <4ded3e2e$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.121.137
X-Trace: 1307393583 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2454 83.11.121.137:3875
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2374005
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-05-29 21:23, BearBag pisze:
> Zajmuje to góra 15min i jest na tyle proste, że w ASO powinni to
> zrobić
> za 100zł, a w dowolnym warsztacie za 50zł.
>
> Troche chyba przesadzasz z tymi 15minutami, trzeba zdjąć prawe koło,
> nadkole, zbiornik wyrównawczy, podnieść silnik albo przynajmniej
> zabezpieczyć go bo zdejmujemy poduszke ze wspornikiem, potem pasek
> alternatora itd. Dla mnie to przynajmniej godzinka sprawnego
> mechanika. Potem jeszcze zabawa z ustawieniem i sprawdzeniem
> wszystkiego.
Eeee... nic nie trzeba zdejmować.
Zdejmować trzeba do zmiany paska rozrządu.
Żeby tylko ustawić rozrząd potrzebujesz tylko dostęp do jednej śruby na
kole napędzającym wałek rozrządu, która znajduje się u góry w obudowie
wałków rozrządu.
Kręcisz silnikiem tak żeby włożyć blokady wałków rozrządu, wtedy
luzujesz tą śrubę, ustawiasz tłoki w jednej linii (za pomocą
wskaźników), dokręcasz śrubę i po robocie.
Nawet nie trzeba ruszać napinacza (chociaż oczywiście warto sprawdzić).
15 minut jak nic :)
Nie takie rzeczy się na rajdzie w serwisie robi w 15 minut ;P
> Właśnie tego sie obawiałem, że wszystko zrobie tak jak w opisie i niby
> będzie ok, a po odpaleniu okaże sie że jednak nie było i silnik
> kaput :)
> Ogólnie jesli oba wałki są zablokowane i dokręcam wszystko przy
> tłokach na tej samej pozycji to istnieje mozliwość że jednak
> ustawienie nie jest poprawne ?
Nie istnieje.
Natomiast czasami zdarza się, że przy dokręcaniu tej śruby, przekręci
się kawałek silnik. Dlatego po skręceniu trzeba jeszcze raz skontrolować
czy tłoki są równo (wałki są na pewno, bo są zblokowane).
> Rozumiem że jeden wałek napędza drugi ? i jest to na osobnej
> przekładni czy pasku? Jak więc mogą się wzajemnie przestawić przy
> wymianie paska? Myślałem że jest możliwe tylko rozjechanie sie
> synchronizacji wału korbowego z walkiem rozrządu?
Przekładnia zębata jest po drugiej stronie silnika (żeby je zobaczyć
trzeba odkręcić pokrywkę pod cewką/cewkami).
> Co jeśli jeden wałek jest w innej pozycji (mają wycięcia nie pasujące
> do blokad) ? Jak to ustawić dobrze.
Żeby zsynchronizować wałki trzeba odkręcić tą pokrywkę pod cewką,
poluzować śruby, i tak ustawił wałki żeby weszły blokady. Wtedy wszystko
skręcasz.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO