eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne? › Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Date: Sat, 31 Mar 2018 23:04:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <p9ot4a$hsf$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1522530250 18319 89.69.207.111 (31 Mar 2018 21:04:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 31 Mar 2018 21:04:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627890
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-30 o 23:37, Tomasz Pyra pisze:

    > Dlaczego nie autonomiczne samoloty?
    > Póki co siedzi w nich aż dwóch pilotów.
    > W dodatku technologia autopilotów jest dobrze rozwinięta. Piękne pole do
    > tego, żeby na początek zastąpić jednego z pilotów pilotem autonomicznym,
    > docelowo zrezygnować z drugiego.

    Dwóch pilotów w kabinie wprowadzono niedawno ze względów bezpieczeństwa.
    Chodzi o to, że jeśli jednemu rzuci się na łeb, to drugi ma szansę
    zareagować. Mało tego, jeśli jeden idzie na "siusiu" to inny członek
    załogi musi być w kabinie.

    > Dodatkowa zaleta - więcej miejsca na
    > pokładzie i nie da się takiego samolotu porwać (przynajmniej szantażując
    > pilota).

    Mnie zastanawia w tym względzie dlaczego tak drogie samoloty nie
    posiadają lokalizatora. Co jakiś czas przepadają one bez śladu. Czy to
    jakiś problem kupić za 200zł lokalizator GPS i go tam zainstalować?

    > A zabrali się za samochody, gdzie ruch drogowy jest najbardziej dynamiczny
    > spośród wszystkich innych ośrodków ruchu i najbardziej różnorodny.
    > Infrastruktura jest różna, warunki tego ruchu bardzo różnorodne -
    > pomieszani piesi z wieloma rodzajami pojazdów.
    > Niska przewidywalność jak się zachowają inni.
    > Bardzo duża ilość interakcji.
    > Do tego transport samochodowy póki co nie wypracował skutecznych zasad
    > bezpieczeństwa i nawet tam gdzie już wszyscy się starają, a kierowcy są
    > karni - i tak dochodzi do stosunkowo wielu wypadków.

    Faktycznie jest to zaskakujące. Automatyzacja mogłaby istnieć gdyby
    pojazdy poruszały się jak pociągi - po specjalnych trasach. Poza tym, co
    napisałeś jest jeszcze jedna kwestia. Dyskutujemy tu na forum o
    przepisach, które są tak niejasne, że w razie zdarzeń sądy muszą się
    angażować i wydawać sprzeczne wyroki. Logika automatów musi być
    jednoznacznie oprogramowana, a jak oprogramować przepisy, których nie da
    się zinterpretować?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: