eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.chmurka.net!.PO
    STED.87-205-132-115.dynamic.inetia.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Fri, 17 May 2024 13:26:47 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v27etr$t7s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <kqhcdyqhc8pn$.r4enbjmpse5s.dlg@40tude.net>
    <v104no$rbg$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <1fc73urrltcca$.lmlziitzcx48$.dlg@40tude.net>
    <v10fu9$c78$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1l7150ttd31q2.4fws3nvvw1db$.dlg@40tude.net>
    <v10j5e$rbg$14$Shrek@news.chmurka.net>
    <r29weyn1rirp$.1mxcdtl3f1bqd$.dlg@40tude.net>
    <v10ke9$rbg$15$Shrek@news.chmurka.net>
    <1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>
    <v10tr3$rvd$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v166gl$b0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v183p5$f79$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1860h$4ep$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v204t1$hta$1$ptoki@news.chmurka.net>
    <v20mpt$1u8$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v23aho$u0n$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <v24i59$e8l$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <4jdbhoabigu2$.1pvxym8ngy89z$.dlg@40tude.net>
    <v24oc7$mnh$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-132-115.dynamic.inetia.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 17 May 2024 11:26:51 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
    posting-host="87-205-132-115.dynamic.inetia.pl:87.205.132.115";
    logging-data="29948";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:sQeAtWJGE/p5Bmor4yH/xVStCHI=
    sha256:0HcYny0TIC57ynMIGC1oBwIEg9ozQK9M4MEmOaB9eag=
    sha1:2K4T8XMSnCuLNEjtohV1BPWWOhQ=
    sha256:vbIVwEIxE7p6z+B3gUkon5vZXy0ki35ldlc4nhb/B2Y=
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595167 pl.misc.elektronika:791836
    pl.misc.samochody:2721114
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.05.2024 o 13:16, J.F pisze:
    > On Thu, 16 May 2024 12:49:30 +0200, io wrote:
    >> W dniu 16.05.2024 o 11:18, J.F pisze:
    >>> On Thu, 16 May 2024 11:03:24 +0200, io wrote:
    >>>> W dniu 15.05.2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:
    >>>>> W dniu 14.05.2024 o 23:58, io pisze:
    >>>>>> W dniu 14.05.2024 o 18:52, ptoki pisze:
    >>>
    >>>>> Jak narzekasz na diesla to co powiesz o benzyniaku na LPG?
    >>>>
    >>>> Nie wiem czy na dizla. Ja zasadniczo narzekam na samochody, które
    >>>> smrodzą. Pewnie dizle, ale tak całkiem pewności nie ma. Może na olej
    >>>> słonecznikowy.
    >>>
    >>> Diesel na oleju roślinnym ponoć też smrodzi, tylko inaczej, bardziej
    >>> frytkowo :-)
    >>
    >> No właśnie takie ostatnio mam refleksje z jazd po ulicach. To już może
    >> nie chodzi o to, że dizel tylko na czym jedzie.
    >
    > Jeszcze 2-3 lata nic nie pisałem o smrodzie na ulicach.
    >
    > Ale potem zaczęło mi śmierdziec w kabinie.
    > I nie wiedziałem - moje, czy cudze.
    >
    > Miałem jakąs dziurke w wydechu, dziurkę podobno załatali,
    > a smierdziało dalej :-) Nie zawsze, czasami.
    > Szczegolnie jak stałem za kims blisko w korku.
    >
    > No i nadal nie wiem - moje, czy cudze :-)
    > Smród bywa różny, więc chyba cudze też.

    Co za różnica?! Jakbym ja się tak zastanawiał to by było coś :-)


    >
    > Ale muszę przyznac, ze czasem w korku wystarczy okno otworzyc,
    > i czuc, ze to cała ulica smierdzi ...

    Cała śmierdzi, ale się człowiek przyzwyczaja to niekoniecznie czuje.

    >
    >>>> 1 litr oleju na 1000km. Tyle zużywał mój samochód na LPG. Stary był, ale
    >>>> przecież nagle mu się nie zrobiło tylko przez lata mu się pogarszało i
    >>>> tak jeździł. Czyli LPG mu nie pomógł :-)
    >>>
    >>> Moja stara sierra benzynowa, z przebiegiem nieokreslonym (13 lat),
    >>> brała oleju sporo -ok 0.5l/1000km.
    >>> Założyłem LPG, i 100kkm póżniej nadal brała ok 0.5l oleju na 1000km.
    >>> Czyli LPG jej też nie zaszkodził :-)
    >>
    >> Ale widzisz, mimo wszystko podobne osiągi tego spalania miały. Raczej
    >> absurdalne, ale miało być tanio to było.
    >
    > Tak jest. Ale u mnie LPG najwyraźniej nie szkodził :-)

    Nie chodzi o to, że szkodził, ale że jego używanie nie rozwiązuje
    kwestii. Mój kopcił, twój kopcił. Nowy z fabryki może nie kopci, ale co
    z tego.

    >
    >>> Taka ilość oleju już smierdzi ... ale przecież nie mnie :-)
    >>
    >> Tak jest, sporo tych dyskusji jest w tym duchu, że komuś się nie opłaca
    >> zadbać o brak tego smrodu. Można to zrozumieć, ale przecież nie poprzeć.
    >
    > Ja tam uważałem, że jakby ludzie chcieli, żebym im nie smrodził,
    > to powinni znieść zaporowe cła na nowsze samochody :-P
    >
    > No ale czasy się zmieniły, ceł już prawie nie ma, akcyza nieduża,
    > a na używane bardzo nieduża :-)
    >
    > Zawsze można wprowadzic podatek "drogowy" uzależniony od czystości
    > spalin. Tylko co z VW ? :-)

    Każdy wolałby nie być bity po d..e ale to by musiał się sam zreflektować
    a tak nie dzieje się.

    >
    >>>>> Mam C3 Picasso 1.4 benzyna z LPG.
    >>>>> Spala średnio z włączoną klimą 120km/h na autostradzie/ekspresówce
    >>>>> 8,5l LPG/100km.
    >>>>>
    >>>>> Gdy jeżdżę po mieście do 60km/h i poza miastem do 100km/h schodzę na
    >>>>> 6,8-7,5l/100km LPG.
    >>>
    >>> A bez klimy?
    >>>
    >>> A moj diesel odwrotnie - na autostradzie ok 7, a nie ograniczam się do
    >>> 120, a w miescie rośnie :-)
    >>>
    >>>>> Ile zużyje elektryk prądu przy +30 stopniach C
    >>>>
    >>>> Kabriolet? Nie wiem. Pewnie tyle co zawsze.
    >>>
    >>> Kabrioletu nie podejrzewamy :-)
    >>
    >> Kabriolet ma klimatyzację o jakiej nie śniło się użytkownikom pomp
    >> ciepła, pisałem o tym wiele razy.
    >
    > No ale u nas kabrioletów prawie nie ma.
    >
    > A elektryczny kabriolet ... no była Tesla, ale też już chyba nie robią
    > :-)

    Dobrze, że zwykłe Tesle jeszcze robią :-)

    >
    >>>>> Lub w zimę przy -10 stopniach C jak włączysz grzanie?
    >>>> Tam się nie załącza grzania tylko pompę ciepła.
    >>>
    >>> Ale swoje też bierze.
    >>>
    >>> Poza tym przy 20kW w silniku i falowniku jest troche strat, pompa
    >>> ciepła chyba niepotrzebna ... po pewnym czasie.
    >>> W miejskich korkach ... ale wtedy i o ładowanie łatwiej :-)
    >>
    >> Wiadomo, że jak nie ma 50% strat KILKUSET KILOWATOWEGO silnika
    >> spalinowego to jakoś to jednak trzeba zrobić.
    >
    > Ten silnik przy spokojnej jezdzie jest zasilany 20kW.
    > W miescie może nawet mniej. I z przerwami na światła.

    No tak, ale tak czy siak 50% wychodzi w postaci ciepła. Jak elektryk nie
    ma tych strat to jednak musi trochę prądu zużyć na ogrzewanie. Na pewno
    nie tyle ile jest strat w spalinówkach.

    >
    > Poza tym możesz sobie nagrzać przed wyjazdem prądem z gniazdka.
    > Na miejską trasę starczy.

    Na miejskie grzania nie potrzeba, mam Twizy to wiem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: