eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-17 13:26:47
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 16.05.2024 o 13:16, J.F pisze:
    > On Thu, 16 May 2024 12:49:30 +0200, io wrote:
    >> W dniu 16.05.2024 o 11:18, J.F pisze:
    >>> On Thu, 16 May 2024 11:03:24 +0200, io wrote:
    >>>> W dniu 15.05.2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:
    >>>>> W dniu 14.05.2024 o 23:58, io pisze:
    >>>>>> W dniu 14.05.2024 o 18:52, ptoki pisze:
    >>>
    >>>>> Jak narzekasz na diesla to co powiesz o benzyniaku na LPG?
    >>>>
    >>>> Nie wiem czy na dizla. Ja zasadniczo narzekam na samochody, które
    >>>> smrodzą. Pewnie dizle, ale tak całkiem pewności nie ma. Może na olej
    >>>> słonecznikowy.
    >>>
    >>> Diesel na oleju roślinnym ponoć też smrodzi, tylko inaczej, bardziej
    >>> frytkowo :-)
    >>
    >> No właśnie takie ostatnio mam refleksje z jazd po ulicach. To już może
    >> nie chodzi o to, że dizel tylko na czym jedzie.
    >
    > Jeszcze 2-3 lata nic nie pisałem o smrodzie na ulicach.
    >
    > Ale potem zaczęło mi śmierdziec w kabinie.
    > I nie wiedziałem - moje, czy cudze.
    >
    > Miałem jakąs dziurke w wydechu, dziurkę podobno załatali,
    > a smierdziało dalej :-) Nie zawsze, czasami.
    > Szczegolnie jak stałem za kims blisko w korku.
    >
    > No i nadal nie wiem - moje, czy cudze :-)
    > Smród bywa różny, więc chyba cudze też.

    Co za różnica?! Jakbym ja się tak zastanawiał to by było coś :-)


    >
    > Ale muszę przyznac, ze czasem w korku wystarczy okno otworzyc,
    > i czuc, ze to cała ulica smierdzi ...

    Cała śmierdzi, ale się człowiek przyzwyczaja to niekoniecznie czuje.

    >
    >>>> 1 litr oleju na 1000km. Tyle zużywał mój samochód na LPG. Stary był, ale
    >>>> przecież nagle mu się nie zrobiło tylko przez lata mu się pogarszało i
    >>>> tak jeździł. Czyli LPG mu nie pomógł :-)
    >>>
    >>> Moja stara sierra benzynowa, z przebiegiem nieokreslonym (13 lat),
    >>> brała oleju sporo -ok 0.5l/1000km.
    >>> Założyłem LPG, i 100kkm póżniej nadal brała ok 0.5l oleju na 1000km.
    >>> Czyli LPG jej też nie zaszkodził :-)
    >>
    >> Ale widzisz, mimo wszystko podobne osiągi tego spalania miały. Raczej
    >> absurdalne, ale miało być tanio to było.
    >
    > Tak jest. Ale u mnie LPG najwyraźniej nie szkodził :-)

    Nie chodzi o to, że szkodził, ale że jego używanie nie rozwiązuje
    kwestii. Mój kopcił, twój kopcił. Nowy z fabryki może nie kopci, ale co
    z tego.

    >
    >>> Taka ilość oleju już smierdzi ... ale przecież nie mnie :-)
    >>
    >> Tak jest, sporo tych dyskusji jest w tym duchu, że komuś się nie opłaca
    >> zadbać o brak tego smrodu. Można to zrozumieć, ale przecież nie poprzeć.
    >
    > Ja tam uważałem, że jakby ludzie chcieli, żebym im nie smrodził,
    > to powinni znieść zaporowe cła na nowsze samochody :-P
    >
    > No ale czasy się zmieniły, ceł już prawie nie ma, akcyza nieduża,
    > a na używane bardzo nieduża :-)
    >
    > Zawsze można wprowadzic podatek "drogowy" uzależniony od czystości
    > spalin. Tylko co z VW ? :-)

    Każdy wolałby nie być bity po d..e ale to by musiał się sam zreflektować
    a tak nie dzieje się.

    >
    >>>>> Mam C3 Picasso 1.4 benzyna z LPG.
    >>>>> Spala średnio z włączoną klimą 120km/h na autostradzie/ekspresówce
    >>>>> 8,5l LPG/100km.
    >>>>>
    >>>>> Gdy jeżdżę po mieście do 60km/h i poza miastem do 100km/h schodzę na
    >>>>> 6,8-7,5l/100km LPG.
    >>>
    >>> A bez klimy?
    >>>
    >>> A moj diesel odwrotnie - na autostradzie ok 7, a nie ograniczam się do
    >>> 120, a w miescie rośnie :-)
    >>>
    >>>>> Ile zużyje elektryk prądu przy +30 stopniach C
    >>>>
    >>>> Kabriolet? Nie wiem. Pewnie tyle co zawsze.
    >>>
    >>> Kabrioletu nie podejrzewamy :-)
    >>
    >> Kabriolet ma klimatyzację o jakiej nie śniło się użytkownikom pomp
    >> ciepła, pisałem o tym wiele razy.
    >
    > No ale u nas kabrioletów prawie nie ma.
    >
    > A elektryczny kabriolet ... no była Tesla, ale też już chyba nie robią
    > :-)

    Dobrze, że zwykłe Tesle jeszcze robią :-)

    >
    >>>>> Lub w zimę przy -10 stopniach C jak włączysz grzanie?
    >>>> Tam się nie załącza grzania tylko pompę ciepła.
    >>>
    >>> Ale swoje też bierze.
    >>>
    >>> Poza tym przy 20kW w silniku i falowniku jest troche strat, pompa
    >>> ciepła chyba niepotrzebna ... po pewnym czasie.
    >>> W miejskich korkach ... ale wtedy i o ładowanie łatwiej :-)
    >>
    >> Wiadomo, że jak nie ma 50% strat KILKUSET KILOWATOWEGO silnika
    >> spalinowego to jakoś to jednak trzeba zrobić.
    >
    > Ten silnik przy spokojnej jezdzie jest zasilany 20kW.
    > W miescie może nawet mniej. I z przerwami na światła.

    No tak, ale tak czy siak 50% wychodzi w postaci ciepła. Jak elektryk nie
    ma tych strat to jednak musi trochę prądu zużyć na ogrzewanie. Na pewno
    nie tyle ile jest strat w spalinówkach.

    >
    > Poza tym możesz sobie nagrzać przed wyjazdem prądem z gniazdka.
    > Na miejską trasę starczy.

    Na miejskie grzania nie potrzeba, mam Twizy to wiem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: