  • Data: 2011-07-13 13:05:08
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" napisał w
    Użytkownik J.F napisał:

    >R6 to te zwykłe baterie cynkowe a LR6, to alkaliczne. Przynajmniej
    >według naszych standardów z czasów PRL. Gdyby były oznaczone "SR", to
    >by były srebrowe a "MR" rtęciowe. Takie oznaczenia obowiązywały
    >zarówno dla paluszków jak i guzikowych.

    W czasach PRL mielismy alkaliczne ? Chyba "zaden krajowy producent
    ..."

    Faktycznie, zle napisalem, LR to alkaliczne, ale to okreslenie szerzej
    znane.

    >Z instrukcji obsługi lampy błyskowej wyczytałem, że są jeszcze
    >baterie litowe FR6 o rozmiarze AA (w takim razie muszą mieć 1,5V) ale
    >na oczy ich nie widziałem. Zwykłe cynkowe R6 określają w tym samym
    >dokumencie jako ZR6.

    http://en.wikipedia.org/wiki/LR6

    Z tymi litowymi to chyba czysta strata - bardziej by sie oplacalo
    zrobic 3V.
    No i zrobili - CR-V3, RCR-V3.
    Dobrze ze nie bylo bateryjek 2R6, bo by sie purysci jezykowi zabili
    :-)

    >Poza tym w temacie wątku - jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek w
    >sklepie pytał o "ogniwo". Zawsze słychać "bateria" lub "bateryjka" -
    >bez względu na to, czy składa się z pojedynczego ogniwa, czy z
    >zespołu ogniw w postaci baterii. Taki już jest język potoczny i nie
    >warto kruszyć kopii o byle drobiazgi o ile nie wprowadzają ryzyka
    >błędu.

    Minie jedno pokolenie i wszyscy beda jezdzic samochodami "w kombi i w
    dizlu" :-)

    >Ważne, żeby nie mylić akumulatorków z bateriami/ogniwami
    >jednorazowymi.

    Ale to chyba tylko w sklepie, no i w ladowarce ?

    i znow technika namieszala, jak wypuscila "akumulatory alkaliczne
    1.5V".

    J.