  • Data: 2011-07-13 18:40:25
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik __Maciek napisał:

    > Nie były tylko są i nie "naszych standardów z PRL" tylko wg. norm IEC.
    > Oznaczenia AA i podobne pochodzą z norm ANSI. Są jescze DIN i inne.

    Niech będzie ale to było właśnie u nas przyjęte i stosowane już w PRLu.

    > Mnie się zdarza tak zapytać, ale wtedy zdarza się najczęściej że
    > sprzedawca pyta "CO???", więc dla spokoju odpowiadam "Noo... baterię"
    > :-)

    To ciesz się, że nie wysyła Cię do jubilera w sprawie łańcuszka :-)
    Mi tam bez różnicy - rozumiem o co chodzi ale się nie upieram i nie będę
    szukał dziury w całym, spierając o różnicę między baterią i ogniwem.
    Z bateriami mam tylko dwa problemy i to oba z zegarkowymi/guzikowymi:
    1) Szukam srebrowej a pani mi wciska alkaliczną. Wolę żadsze wymiany.
    2) Szukam SR41, czy SR1120W a tu zonk - dostawca ma oznaczenia AG coś tam.
    Maciek