eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Dlaczego R6 to AA?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 1. Data: 2011-07-12 20:07:02
    Temat: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Bo mnie to czasami wkurza.

    Dawniej to było wiadomo.
    Kupowało się ogniwa R6, R10, R14, czy też baterie 3R14, 6F22, 6F25 itd.

    Jakiś czas temu porobiły się jakieś AA, AAA.

    Po kiego diabła???

    Abstrahuję od nagminnego nierozróżniania ogniw od baterii - nawet
    niestety w programie Galileo.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 2. Data: 2011-07-12 20:10:43
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam wrote:

    > Bo mnie to czasami wkurza.
    >
    > Dawniej to było wiadomo.
    > Kupowało się ogniwa R6, R10, R14, czy też baterie 3R14, 6F22, 6F25 itd.
    >
    > Jakiś czas temu porobiły się jakieś AA, AAA.
    >
    > Po kiego diabła???
    >
    > Abstrahuję od nagminnego nierozróżniania ogniw od baterii - nawet
    > niestety w programie Galileo.

    A dlaczego są cale, yardy i inne mile? Bo są amerykanie. No i amerykańcy
    sobie nazwali A, AA, AAA i podobnie, a <reszta świata> za tym lata.
    Ja kupuję LR6 i w sklepie na ogół wiedzą co to. Jak nie, to się każę uczyć
    :-).
    A program Galileo jest jednym z głupszych pseudonaukawych programów.

    Waldemar

    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.


  • 3. Data: 2011-07-12 21:54:39
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 22:10, Waldemar Krzok pisze:
    > Adam wrote:
    >
    >> Bo mnie to czasami wkurza.
    >>
    >> Dawniej to było wiadomo.
    >> Kupowało się ogniwa R6, R10, R14, czy też baterie 3R14, 6F22, 6F25 itd.
    >>
    >> Jakiś czas temu porobiły się jakieś AA, AAA.
    >>
    >> Po kiego diabła???
    >>
    >> Abstrahuję od nagminnego nierozróżniania ogniw od baterii - nawet
    >> niestety w programie Galileo.
    >
    > A dlaczego są cale, yardy i inne mile? Bo są amerykanie. No i amerykańcy
    > sobie nazwali A, AA, AAA i podobnie, a<reszta świata> za tym lata.
    > Ja kupuję LR6 i w sklepie na ogół wiedzą co to. Jak nie, to się każę uczyć
    > :-).
    > A program Galileo jest jednym z głupszych pseudonaukawych programów.
    >
    > Waldemar
    >

    Co to reguluje? Bo chyba nie SI?

    Zresztą pozmieniało się więcej, choćby dawniej ciśnienie podawało się w
    atmosferach, a teraz jakichś MegaPaskalach :(

    Jeszcze trochę, i zużycie paliwa w samochodach będzie się podawać na
    odwrót: ile na 100 uncjach (wagowo) paliwa przejedziemy sążni ;)
    Chociaż podobnie podaje się w hameryce ;)

    Co do Galileo i innych Discovery to mamy podobne zdanie - zresztą już
    kiedyś pisałem kilkukrotnie, choćby wątek OIDP "czy w telewizji siedzą
    debile".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 4. Data: 2011-07-12 23:11:35
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ivifqv$bq3$1@news.onet.pl...
    >
    > Jeszcze trochę, i zużycie paliwa w samochodach będzie się podawać na
    > odwrót: ile na 100 uncjach (wagowo) paliwa przejedziemy sążni ;)
    > Chociaż podobnie podaje się w hameryce ;)
    >

    komp w punto 2 podaje własnie w taki sposób. ile km przejedziesz na 1l
    paliwa ... ale do hamerykańskiego mu daleko :)

    @



  • 5. Data: 2011-07-13 05:12:54
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jul 2011 22:07:02 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    >Abstrahuję od nagminnego nierozróżniania ogniw od baterii - nawet
    >niestety w programie Galileo.

    Obawiam się, że pisząc te słowa także nie czujesz różnicy...

    Bo powszechnym błędem jest nazywanie ogniw odwracalnych (akumulatorów)
    - ogniwami, zaś ogniw nieodwracalnych - bateriami. A to jest już
    baaardzo poważny błąd. Bo zestaw jednych i drugich jest po prostu
    baterią. Zatem nagminny błąd polega zupełnie na czym innym:

    nazywanie ogniw nieodwracalnych - "bateryjkami", "bateriami".

    Dla mnie to jest błędem nie tylko nagminnym ale i skandalicznym.
    I się obawiam... :-)


  • 6. Data: 2011-07-13 05:58:51
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 07:12, A_Zet pisze:
    > On Tue, 12 Jul 2011 22:07:02 +0200, Adam<a...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> Abstrahuję od nagminnego nierozróżniania ogniw od baterii - nawet
    >> niestety w programie Galileo.
    >
    > Obawiam się, że pisząc te słowa także nie czujesz różnicy...

    A co tu jest do czucia? Czy ja wyglądam jak blondynka? ;)

    Chodziło mi o odróżnienie pojedynczego ogniwa (R6, R20) od baterii
    (6F22, 3R14).
    A czy to są ogniwa zasadowe, kwasowe, NiMH czy LiJon, to już inna sprawa
    - pomijając napięcie i pozostałe cechy.

    > Bo powszechnym błędem jest nazywanie ogniw odwracalnych (akumulatorów)
    > - ogniwami, zaś ogniw nieodwracalnych - bateriami. A to jest już
    > baaardzo poważny błąd. Bo zestaw jednych i drugich jest po prostu
    > baterią. Zatem nagminny błąd polega zupełnie na czym innym:
    >
    > nazywanie ogniw nieodwracalnych - "bateryjkami", "bateriami".
    >
    > Dla mnie to jest błędem nie tylko nagminnym ale i skandalicznym.
    > I się obawiam... :-)

    Się zgadza :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 7. Data: 2011-07-13 06:13:32
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: "Waldek" <n...@n...net>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ivi9h7$isb$1@news.onet.pl...
    > Bo mnie to czasami wkurza.
    >
    > Dawniej to było wiadomo.
    > Kupowało się ogniwa R6, R10, R14, czy też baterie 3R14, 6F22, 6F25 itd.
    >
    > Jakiś czas temu porobiły się jakieś AA, AAA.
    >
    > Po kiego diabła???
    >

    Tu to jeszcze nie problem
    gorzej z numeracja butow albo ... biustonoszy :D



  • 8. Data: 2011-07-13 06:59:21
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 12 Jul 2011 22:07:02 +0200,
    Adam <a...@p...onet.pl> screamed:
    > Dawniej to było wiadomo.
    > Kupowało się ogniwa R6, R10, R14, czy też baterie 3R14, 6F22, 6F25 itd.
    >
    > Jakiś czas temu porobiły się jakieś AA, AAA.
    >
    > Po kiego diabła???
    >

    Są normy ANSI IEC, JIS, DIN a nawet ???? to i nazwy są różne.
    Podobnie jak z jednostkami długości, prędkości, itp.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 08:55:49 user up 12862 days, 20:50, 1 user, load average: 0.98, 0.89, 0.00 ]

    Exclusive: We're the only ones who have the documentation.


  • 9. Data: 2011-07-13 07:14:53
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 13 lip 2011 07:58:51 in article news:<ivjc6s$b5m$1@news.onet.pl>
    Adam wrote:
    > Chodziło mi o odróżnienie pojedynczego ogniwa (R6, R20) od baterii
    > (6F22, 3R14).

    Z praktycznego punktu widzenia co za różnica ;)
    Interesują mnie jedynie własności elektryczne i mechaniczne.
    Słownik wyrazów obcych PWN dopuscza takie użycie słowa bateria.


  • 10. Data: 2011-07-13 07:28:41
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Cezar <c...@B...pl>


    > Jeszcze trochę, i zużycie paliwa w samochodach będzie się podawać na
    > odwrót: ile na 100 uncjach (wagowo) paliwa przejedziemy sążni ;)
    > Chociaż podobnie podaje się w hameryce ;)


    W UK tez sie jeszcze podaje zuzycie paliwa w MPG (miles per gallon)
    choc na stacjach juz nigdzie nie zobaczysz ceny za galon. Stacje doszly
    do wniosku ze nizsza cena za jednostke wyglada lepiej.
    W pintach (586ml) mierzy sie w zasadzie tylko piwo i mleko.


    c.

strony : [ 1 ] . 2 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: