-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Debil roku
Date: Wed, 1 Sep 2010 23:29:56 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 71
Message-ID: <i5mgee$h6h$1@news.onet.pl>
References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4...@n...home.net.pl> <i5akvl$8je$1@news.agh.edu.pl>
<i5g1c9$9ak$1@news.onet.pl> <i5kccm$k70$1@news.agh.edu.pl>
<i5kv4f$qpo$1@news.onet.pl> <i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1283376398 17617 91.150.222.21 (1 Sep 2010 21:26:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Sep 2010 21:26:38 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308064
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
news:i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl...
>W dniu 01.09.2010 09:28, Jurand pisze:
>
>>> No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam
>>> nie uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co
>>> udowadniasz w poniższej dyskusji z Rychem.
>>
>> Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy
>> praktyczne, jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na
>> dowolnie duży plac. Ja będę hamował tradycyjnie.
>
> Niestety, nie mam takich umiejętności aby Ci to udowodnić, poza tym szkoda
> mi opon na ćwiczenie Aaltonena na asfalcie/betonie.
> W zimie natomiast bez problemu potrafię Aaltonena zrobić (nie jest to w
> końcu nic trudnego). Jak chcesz pokaz praktyczny to zapraszam na
> krakowskie Czyżyny gdy spadnie śnieg.
Super - trzymam za słowo. Akurat z Krakowa jestem, to nie będzie problemu ze
spotkaniem.
>>> A jeśli się mylę, to powiedz skąd więc kręcący się samochód ma energię
>>> na te obroty, skoro Twoim zdaniem ma on hamować na co najmniej takiej
>>> samej długości jak ten niekręcący się?
>>
>> Już pisałem - zasada zachowania energii to jedno, zasada zachowania pędu
>> - drugie. Każde poruszające się ciało obowiązują OBIE te zasady. Teraz
>> weź sobie poczytaj o zasadzie zachowania pędu i razem z Rychem
>> wytłumaczcie mi, co chcecie zrobić właśnie z PĘDEM samochodu, a nie jego
>> energią.
>
> Adam Płaszczyca Ci to ładnie opisał. Myślę, że nie wymaga to dalszego
> komentarza.
Adam Płaszczyca nic konkretnego nie napisał. Dalej to są teorie, które nie
mają nic wspólnego z rzeczywistością.
>>> Czy w takim razie można bez żadnej energii zakręcić stojący w miejscu
>>> samochód?
>>
>> A kto mówił, że to się robi bez żadnej energii? Przecież rozmawiamy od
>> początku o samochodzie jadącym c.a. 100 km/h i usiłującym zahamować na
>> jak najkrótszym odcinku.
>
> No właśnie, i rozpraszając energię również na ruch obrotowy pojazdu
> skracamy jego drogę hamowania (licząc po prostej). Ty twierdzisz, że
> obracanie samochodu nie "zabiera" żadnej energii, a samochód wyhamuje na
> co najmniej tak samo długim odcinku.
Ja twierdzę, że NIE DA SIĘ zahamować na krótszej drodze, robiąc takie cyrki,
jakie proponujecie.
Jedno - to rozpraszanie energii, drugie - rzeczywista tego skuteczność.
JEśli jesteś mi w stanie wyliczyć, bazując na jakichkolwiek wzorach, że
skrócisz drogę hamowania poniżej tego, co ograniczone jest przez siłę
tarcia - to zapraszam do przedstawienia takich wyliczeń.
>>> *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też
>>> co wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z
>>> lepszych przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).
>>
>> Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu
>> w/w przypadkach?
>
> Niestety nie znam go osobiście. Filmik podesłałem Ci jedynie jako przykład
> tego, co dobry kierowca potrafi zrobić z samochodem.
No i co z niego wynika dla nas w tej dyskusji?
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.10 23:39 Rychu
- 01.09.10 23:37 Krzysiek Kielczewski
- 01.09.10 23:58 Jurand
- 02.09.10 00:01 Jurand
- 02.09.10 09:22 Rychu
- 02.09.10 17:16 Jurand
- 02.09.10 17:57 marjan
- 02.09.10 18:03 marjan
- 02.09.10 18:27 Grejon
- 02.09.10 19:30 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 20:08 Jurand
- 02.09.10 20:09 Jurand
- 02.09.10 21:59 J.F.
- 02.09.10 22:29 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 23:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=