-
Data: 2010-09-01 23:29:56
Temat: Re: Debil roku
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
news:i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl...
>W dniu 01.09.2010 09:28, Jurand pisze:
>
>>> No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam
>>> nie uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co
>>> udowadniasz w poniższej dyskusji z Rychem.
>>
>> Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy
>> praktyczne, jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na
>> dowolnie duży plac. Ja będę hamował tradycyjnie.
>
> Niestety, nie mam takich umiejętności aby Ci to udowodnić, poza tym szkoda
> mi opon na ćwiczenie Aaltonena na asfalcie/betonie.
> W zimie natomiast bez problemu potrafię Aaltonena zrobić (nie jest to w
> końcu nic trudnego). Jak chcesz pokaz praktyczny to zapraszam na
> krakowskie Czyżyny gdy spadnie śnieg.
Super - trzymam za słowo. Akurat z Krakowa jestem, to nie będzie problemu ze
spotkaniem.
>>> A jeśli się mylę, to powiedz skąd więc kręcący się samochód ma energię
>>> na te obroty, skoro Twoim zdaniem ma on hamować na co najmniej takiej
>>> samej długości jak ten niekręcący się?
>>
>> Już pisałem - zasada zachowania energii to jedno, zasada zachowania pędu
>> - drugie. Każde poruszające się ciało obowiązują OBIE te zasady. Teraz
>> weź sobie poczytaj o zasadzie zachowania pędu i razem z Rychem
>> wytłumaczcie mi, co chcecie zrobić właśnie z PĘDEM samochodu, a nie jego
>> energią.
>
> Adam Płaszczyca Ci to ładnie opisał. Myślę, że nie wymaga to dalszego
> komentarza.
Adam Płaszczyca nic konkretnego nie napisał. Dalej to są teorie, które nie
mają nic wspólnego z rzeczywistością.
>>> Czy w takim razie można bez żadnej energii zakręcić stojący w miejscu
>>> samochód?
>>
>> A kto mówił, że to się robi bez żadnej energii? Przecież rozmawiamy od
>> początku o samochodzie jadącym c.a. 100 km/h i usiłującym zahamować na
>> jak najkrótszym odcinku.
>
> No właśnie, i rozpraszając energię również na ruch obrotowy pojazdu
> skracamy jego drogę hamowania (licząc po prostej). Ty twierdzisz, że
> obracanie samochodu nie "zabiera" żadnej energii, a samochód wyhamuje na
> co najmniej tak samo długim odcinku.
Ja twierdzę, że NIE DA SIĘ zahamować na krótszej drodze, robiąc takie cyrki,
jakie proponujecie.
Jedno - to rozpraszanie energii, drugie - rzeczywista tego skuteczność.
JEśli jesteś mi w stanie wyliczyć, bazując na jakichkolwiek wzorach, że
skrócisz drogę hamowania poniżej tego, co ograniczone jest przez siłę
tarcia - to zapraszam do przedstawienia takich wyliczeń.
>>> *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też
>>> co wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z
>>> lepszych przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).
>>
>> Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu
>> w/w przypadkach?
>
> Niestety nie znam go osobiście. Filmik podesłałem Ci jedynie jako przykład
> tego, co dobry kierowca potrafi zrobić z samochodem.
No i co z niego wynika dla nas w tej dyskusji?
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.10 23:39 Rychu
- 01.09.10 23:37 Krzysiek Kielczewski
- 01.09.10 23:58 Jurand
- 02.09.10 00:01 Jurand
- 02.09.10 09:22 Rychu
- 02.09.10 17:16 Jurand
- 02.09.10 17:57 marjan
- 02.09.10 18:03 marjan
- 02.09.10 18:27 Grejon
- 02.09.10 19:30 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 20:08 Jurand
- 02.09.10 20:09 Jurand
- 02.09.10 21:59 J.F.
- 02.09.10 22:29 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 23:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=