-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.195.182.51.217
!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
Date: Mon, 16 Sep 2024 21:49:59 +0200
Organization: MAD
Sender: Myjk <>
Message-ID: <1...@m...org>
References: <vbsh0h$abi$2@news.chmurka.net>
<4...@4...net> <x24pfpy8h06w$.dlg@myjk.org>
<ah09rawgsbfr.p2lgyz3xzgdd$.dlg@40tude.net> <w...@m...org>
<1jpfbitij6xd5.16qoe9xaqlgi9$.dlg@40tude.net> <9...@m...org>
<zlexoof6nkqf$.18lgsswhhf3f1.dlg@40tude.net>
<11w7xd04av4hr$.dlg@myjk.org>
<1...@4...net>
Reply-To: m...@n...op.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="195.182.51.217"; logging-data="22426";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:CNhzAjlogzZBMFQIHCM4GbcxynA=
sha256:SO7+YNO+eknNrJ0Su0IQYwmD8I1lHzhdTdPS68nzx18=
sha1:2HpFgVGfkStFRJQlE/dguUoNUAU=
sha256:7F+raJX2xPuTTay8cHV8tUFmDzVQXU4O3FQX/GSg0v4=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724488
[ ukryj nagłówki ]Mon, 16 Sep 2024 21:31:51 +0200, J.F
> On Mon, 16 Sep 2024 21:13:07 +0200, Myjk wrote:
>> Mon, 16 Sep 2024 13:49:33 +0200, J.F
>>> On Fri, 13 Sep 2024 19:32:14 +0200, Myjk wrote:
>>>> Fri, 13 Sep 2024 18:27:12 +0200, J.F
>>>>> On Fri, 13 Sep 2024 17:27:57 +0200, Myjk wrote:
>>>>>> Fri, 13 Sep 2024 12:23:17 +0200, J.F
>>>>>>
>>>>>>> Wiatrem generowanym przez ruch tych elektryków?
>>>>>>> Na pewno nie :-)
>>>>>>
>>>>>> Gdyż ponieważ dlaczego nie?
>>>>> Bo perpetum mobile by z tego wyszło.
>>>>
>>>> Perpetuum mobile nie, bo wiadomo że nie wyprodukują tyle
>>>> co zużywają samochody które tamtędy przejeżdżają. Ale
>>>> jakąś cząstkę z pewnością pokryją. Oczywiście tylko
>>>
>>> Czyli to nie jest świetlany pomysł na przyszłość,
>>> tylko drobny odzysk co najwyzej.
>>
>> Dla ciebie, jak dla szreka, 0 jest lepsze niż jakakolwiek
>> dodatnia wartość? Uwzględniłeś w tych swoich "obliczeniach"
>> że te turbiny będą korzystać także ze "zwykłego" wiatru
>> a nie tylko z tego generowanego przez samochody jak
>> "zwykłego" wiatru akurat nie ma?
>
> Turbina na zwykły wiatr musi byc wysoka.
> tu na dole, to prawie nie wieje.
Nie no, wcale.
>>>>>>>>> Ciekawe o ile podnoszą opory powietrza samochodów.
>>>>>>>> ROTFL
>>>>>>> A co tym smiesznego?
>>>>>>
>>>>>> Kupa śmiesznego.
>>>>>> O ile podnoszą opory powietrza ekrany dźwiękochłonne?
>>>>> Ekrany energii nie produkują.
>>>>
>>>> ROTFL
>>>
>>> Tu się chłopie nie ma co śmiać.
>>> Weź prądnicę elektryczna - produkuje jakąś moc elektryczną, trzeba
>>> dostarczyc jakąś moc mechaniczną.
>>> Zewrzyj wyjscie ... prąd płynie duzy, ale napięcie na zwierającym
>>> drucie malutkie. Mocy na wyjsciu mało.
>>> Więc co się z mocą/energią dzieje? Moze nie pobiera?
>>>
>>> Podobnie np pompa - pompuje, ciecz/gaz zyskuje energię.
>>> Zakręcasz zawór ... płyn już nie zyskuje energii.
>>
>>> Ostatnio testowałem na takiej dmuchawce do grilla na korbkę - wyraźnie
>>> lżej się kręci, jak zatkasz wylot lub wlot.
>>
>> Tak, tak, napisz że wiatraki produkujące prąd
>> też są bezsensu i lepiej palić wungiel.
>
> A nie mówię, że bez sensu, tylko pytam się, o ile takie przydrożne
> turbinki zwiększą opory ruchu samochodów.
Nic nie pytałeś, tylko jak zwykle od progu
odpaliłeś (absurdalną) tezę o perpetUm mobile
jakby to była jedyna słuszna opcja.
> Nawiasem mówiąc skutki klimatyczne duzych wiatraków, też są do
> rozważenia, jak już będzie ich duża ilość.
> Powinny spowolnić wiatry przyziemne ...
Może to i lepiej, nie bedzie ci beretu zrywać.
> i jakie będą tego skutki?
Ziemia się zatrzyma, zgaśnie jądro ziemi, trzeba tam
będzie wysłać misję wiertniczą żeby odpalili bómbę
jądrową i odpalili piec.
>>>>> Ale to trywialnej teorii, bo w lepszej ... działanie
>>>>> podobne, a nawet większe, więc może i podnoszą straty.
>>>> Ewidentnie pozajączkowało ci się z turbiną
>>>> zamontowaną NA samochodzie.
>>> Wcale nie.
>> Wcale tak.
> Wcale nie.
Udowodnij zatem że turbiny dają większe opory samochodom
niż są w stanie odzyskać. Bo że tak jest z wiatrakiem na
samochodzie to oczywiste i nawet nie trzeba tego liczyć,
ale że twoja wyobraźnia mogła to sobie przeorać nieznanymi
ścieżkami i wypluć analogiczny wynik, to wcale się nie dziwię.
>>>>> Jest też jednak wersja, ze wiaterek od samochodów powstaje, wymaga
>>>>> dostarczenia energii ... a co się z nim dalej dzieje, to już
>>>>> nieistotne.
>>>>>
>>>>> IMO - samochód musi "rozepchnąć" powietrze, więc utrudnienie tego
>>>>> rozepchnięcia, np przez turbinki w poblizu drogi,
>>>>
>>>> Skoro turbiny cokolwiek utrudniają, to ekrany też,
>>>> i barierki, i drzewa.
>>>
>>> Owszem, ale drzewa można wyciąć, barierki - mowi sie trudno - dla
>>> bezpieczenstwa, ekrany ... hm ... patrz wyżej :-)
>>
>> I co, ktoś wycina/usuwa? Jak zwykle brniesz w opary absurdu.
>
> Drzewa wycinają, acz z innych przyczyn :-)
>
> Barierki stosunkowo małe i pożyteczne.
>
> Ale ekrany ... te blisko jezdni, może warto przebadac.
To badaj.
> W końcu te elektryki przecież takie ciche,
> to po co jakies ekrany :-P
Ty się nigdy nie zmienisz. Są cichsze niż spalinowe złomy,
co nie jest równoznaczne z tym, że są tak ciche że ekrany
są zbyteczne.
>>>>>>> wyciągasz energię z ruchu samochodów, to samochody
>>>>>>> przekazują część energii z paliwa lub baterii.
>>>>>>
>>>>>> No właśnie, czyli można zasilić samochody elektryczne.
>>>>>
>>>>> O ile będą spalinowe na drodze. A jak marzenia się spełnią, i ich już
>>>>> nie będzie? Albo powiedzmy 90% to będą elektryki ?
>>>>
>>>> Borze (szreku) zielony. To co wtedy, elektryk
>>>> "inny wiatr" generuje niż spaliniak?
>>>
>>> A myslałem, że juz zrozumiałeś.
>>
>> Od poczatku wszystko rozumiem, w przeciwieństwie
>> do ciebie, bo jak zwykle wymyślasz jakieś bzdury.
>
> Ja?
> A kto tu pomyslał, ze elektryki zasilą same siebie dzięki przydrożnym
> turbinom ?
Przecież zasilą, w przeciwieństwie do smrodów spalinowych.
>>> Elektryki same siebie nie zasilą.
>>> co najwyzej będzie można odzyskać drobną część, która
>>> dzisiaj się marnuje.
>>
>> Dokładnie tak, i nikt, poza tobą, nie twierdził inaczej.
>
> To spytaj Mastera, co mu się marzyło :-P
Jak nie zauważyłeś, to on to rozwiązanie piętnował,
bo jemu się marzy żeby dalej kasę za paliwa i gaz
ruskim (albo turbanom) pompować.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 13.09.24 19:32 Myjk
- 17.09.24 10:47 J.F
- 17.09.24 11:30 Cyklista
- 17.09.24 19:12 Myjk
- 18.09.24 10:51 Cavallino
- 18.09.24 10:32 J.F
- 18.09.24 14:20 J.F
- 18.09.24 15:54 J.F
- 18.09.24 18:54 Myjk
- 18.09.24 19:49 Cavallino
- 15.09.24 18:01 Shrek
- 19.09.24 10:16 J.F
- 18.09.24 15:39 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-11-06 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-06 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2024-11-06 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-11-06 Poznań => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-06 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-06 Marki => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-06 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=