-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Sun, 4 Apr 2010 21:20:10 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 74
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<hp8f65$h2n$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hp8lgu$7gq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hpahf9$klg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...wkurw.org>
<hpasfj$oob$2@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270416010 6537 194.63.133.138 (4 Apr 2010 21:20:10 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 21:20:10 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270012
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 4 Apr 2010 22:20:35 +0200, p47 <k...@w...pl>
wrote:
> Skoro jednak chce CR320 TD to zalezy mu na jego
> mozliwosciach.
Cytuję:
--8<--
Mam możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a
Mianowice 320CDI (R6).
--8<--
Nie widzę tu możliwości silnika, a tylko i wyłącznie dostępność.
> No, ale oczywiscie coś za coś,- ten ostatni ma m.in. dlatego takie
> mozliwości, ze jest i precyzyjnie sterowany i lepiej dostosowany do pracy w
> konkretnym samochodzie, a wiec trzeba to zmienić. Jasne, że będzie to
> wymagac więcej pracy , zachodu i umiejętności, ale MZ nie jest to
> niemozliwe, -nieprawda jest, ze ten silnik "nie nadaje się" jak to
> kategorycznie napisałeś!
Ajajajajajaj. Jasne, a za odpowiednią liczbę miliardów dolarów
można zbudować w ogródku prom kosmiczny. Mówimy tu o
możliwościach normalnego człowieka, który ,,załatwia'' silnik, a
nie ośrodka badawczo-rozwojowego, czy przynajmniej tunera, który
od lat zajmuje się tymi sprawami (co ciekawe, oni wciąż wolą
remapować oryginalne ECU niż opracowywać SA).
> Częśc z czujników, o których wspominałeś z powodzeniem można, a nawet trzeba
> zachować (np czujnik temp. chłodziwa, czy oleju), częśc innych urzadzeń tez
> (np pedał gazu), część w koncu z powodzeniem można zamarkowac odpowiednimi
> rezystorami,
Zamarkować to możesz strzał grając w nogę na podwórku. Problem w
tym, że elektroniczny pedał gazu przede wszystkim nie używa
rezystorów, bo były zbyt zawodne. Po drugie, w ogóle nie musi
podawać napięcia do ECU, bo może gadać z nim po CAN.
> bo ich praca w ogromnej większości sprowadza się do zmiany ich
> rezystancji w zalezności od wartości mierzonych parametrów.
Trzeba tylko znać te parametry. Pełne charakterystyki są
dostępne w serwisówce dostępnej w każdym empiku. A potem
obudziłeś się zlany potem... :'))))))))))))))))))))
(przepraszam, uśmiałem się prawie do łez). Specyfikacja ramek
CAN, wraz ze sposobem odmeldowania się urządzenia peryferyjnego
w ECU czy liczenia sum kontrolnych... przepraszam, ale jak zaraz
nie przestanę się głupio uśmiechać, to mnie wsadzą w kaftan...
Przede wszystkim to obecna elektronika ma bardzo dużo
zabezpieczeń przed pozafabryczną ingerencją oraz mechanizmów
uniemożliwiających pracę, jeśli jakiś element układanki się nie
odliczy lub nie zgłosi poprawności działania. Owszem, są ludzie,
którzy się na tym znają, ale to nie jest powszechna wiedza, ich
usługi nie są tanie i nawet to nie oznacza, że wszystko jest
możliwe na poziomie normalnego koleżki z ulicy.
Często jest tak, że samo złamanie zabezpieczeń w ECU trwa kilka
miesięcy. A to tylko po to, by pozmieniać parę wartości w
mapach, a reszty się nie rusza, żeby się nie okazało, że zamiast
mocnego silnika wyszedł martwy silnik.
> To wszystko jest możliwe,- zreszta w nowoczesnych łodziach także, momo
> wilgoci, powoli wprowadza się coraz więcej układów elektronicznych .
To ile Common Raili zeswapowałeś do łódek?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.10 23:21 Robert Rędziak
- 04.04.10 23:41 Adam Płaszczyca
- 04.04.10 23:43 Adam Płaszczyca
- 05.04.10 00:00 Robert Rędziak
- 05.04.10 00:43 p47
- 05.04.10 00:55 Adam Płaszczyca
- 05.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 05.04.10 01:28 Robert Rędziak
- 05.04.10 01:38 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.10 01:45 Robert Rędziak
- 05.04.10 01:46 Robert Rędziak
- 05.04.10 01:53 Robert Rędziak
- 05.04.10 02:28 p47
- 05.04.10 02:43 p47
- 05.04.10 10:35 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=