  • Data: 2010-04-05 01:28:47
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Apr 2010 00:43:56 +0200, p47 <k...@w...pl>
    wrote:

    > Każdy zewnetrzny czujnik cyfrowego urzadzenia kontrolnego, takze w tym
    > silniku, ma za zadanie przesłac ( w rozmaity sposób, jaki konkretnie t o
    > jest wbrew temu co piszesz,- tu nieistotne, tak jak i "ramki" czy inne
    > pakiety!)

    Absolutnie nieistotne. Po prostu o tym pomyślisz, a on to prześle.

    [ciach kilogram truizmów]

    > analogowo/cyfrowym, albo przetwarzany jest "na miejscu" i juz jako sygnał
    > cyfrowy magistralą przesyłany jest do centralki.

    No gdybyś mi nie powiedział, to pewnie bym się nie domyślił.
    Rzecz jest nie w tym, że trzeba przesłać. Rzecz jest w tym *co
    przesłać i kiedy*. *W jakim formacie*. A to są bardzo często
    informacje, które nie są powszechnie dostępne, jeśli w ogóle.
    Ale rozumiem, że w razie czego pomożesz koledze wybrnąć, jeśli
    przypadkiem wejdzie na minę w postaci dwóch motorów z 320CDI.
    Zmajstrujesz mu kilka emulatorów tego i owego, przecie to takie
    proste. Albo przełożysz całe wiązki z mietka.

    > Tak czy inaczej, jesli po instalacji w łodzi pewne parametry zmienne w
    > samochodzie są juz niepotrzebne (np informacje o wybranym biegu, czy
    > poziomie sadzy w filtrze, albo jakies wskazania na tablicy) to wystarczy je
    > zasymylowac podając na ten przetwornik analogowo-cyfrowy (czy w czujniku,
    > czy w centralce) napiecie o odpowiedniej, stałej wartości.

    A jeśli jest tam kryptografia ze zmiennym kluczem, bo np. w
    zegarze siedzi kawałek immo, to też to zasymulujesz? Znasz
    algorytm?

    > W mapach nic nie trzeba zmieniac, bo to wymagane jest wówczas, gdy chce się
    > ZMIENIĆ charakterystyke silnika, a tu to nie ma miejsca!

    Ja tylko mówię, że często łatwiej jest zmienić coś w mapach (a
    nawet te są zabezpieczane przed ingerencją), niż wyrżnąć z ECU
    obsługę np. immobilizera. Tylko i aż.

    > A tobie ile razy nie wyszło z CR 320 i dlaczego uważasz, że jestes wzorcem z
    > Sevres mozliwości innych mechaników;-)

    Mnie by nie wyszło za każdym razem, więc nawet nie próbuję. Bo
    diabeł tkwi w szczegółach.

    > Zreszta proponuję zakonczyc dyskusję, bo chyba nic pozytecznego z niej nie
    > wypływa; -ani ty mnie nie przekonasz, ze "nie da się" ani zapewne ja ciebie.

    Wszystko się da. Nie wszystko się da w warunkach amatorskich, w
    rozsądnym czasie i za rozsądne pieniądze. To ile CR-ów już
    zeswapowałeś? Przecie twierdzisz, że się da.

    r.