  • Data: 2010-04-05 10:35:09
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Apr 2010 02:43:10 +0200, p47 <k...@w...pl>
    wrote:

    > ??

    Czego nie rozumiesz? Że układ A, który robi coś więcej od
    podawania napięcia, wysyła po CAN jakieś informacje? Z naciskiem
    na jakieś, bo już format danych przesyłanych niekoniecznie musi
    być znany, a producentowi wręcz zależy na tym, żeby nie był
    znany?

    > W ogóle to informacje dot. algorytmów, magistral, formatów są niepotrzebne!
    > Zrozum, ze na poczatku jest jakies napięcie (najczęściej), wynikające

    Uwaga. Będę literował: I M M O B I L I Z E R, K O N T R O L A T
    R A K C J I, K L I M A T Y Z A C J A. Napięcie. A nawet na palcu.

    > Czy rezystancja 50 Ohmów np. na termistorze mierzacym temperature w
    > momencie osiągniecia przezeń np. 105 st. C. różni sie od 50 Ohmów na
    > podstawionym w miejsce termistora rezystorze??

    Tym, że jak ECU podasz stałą wartość, która nie powinna być
    stała, a inne -- skorelowanie z nią -- będą się zmieniać, to
    może uznać, że czujnik jest uszkodzony i wywalić CEL.

    > A dlaczego koniecznie chcesz immobilkizator "wyrżnąć"? Na łodzi tez jest
    > przydatny! A podpięcie immobilizatora to nie filozofia raczej..

    Nie jest, jak masz wszystkie elementy układanki (bolączka
    różnych ECU na Allegro: jest ładne ECU, brakuje tylko
    pastylki/kluczyka -- efekt, jest ładne ECU do powieszenia na
    ścianie). Tylko że ten sposób niebezpiecznie zbliżasz się do
    konieczności przełożenia połowy samochodu. Bo jest potrzebny
    licznik, bo np. siedzi tam kawałek immo, albo ECU gada z nim po
    CAN i wymaga jego obecności (całego zegara, a nie
    lampki/rezystora na dwóch drutach). Bo jest potrzeby sterownik
    kontroli trakcji i czujniki. I dane z nich muszą się zgadzać z
    prędkością obrotową i przełożeniem, bo inaczej ECU uważa że auto
    jest w poślizgu i zaczyna dławić silnik. Albo uznaje, że w ogóle
    wartości mu nie pasują i mamy tryb awaryjny. To samo z ABS-em,
    którego brak w niektórych pojazdach powoduje przejście w tryb
    awaryjny (zresztą TC będzie z niego korzystać). Klima się nie
    odmeldowała, znów błąd. Może da się klimę wymeldować. A może
    nie.

    Ale, jak rozumiem, dla Ciebie to żaden problem. Zastąpisz
    rezystorkiem.

    > Wiesz, uważam tez, ze da się przebiec 100m w 11 sek, choc mnie to sie nigdy
    > nie udało. Ale innym amatorom i owszem;-)

    Da się nawet w 9.xx. Tylko co z tego.

    r.