    From: WW <w...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Fri, 02 Apr 2010 12:52:41 +0200

    CUT pisze:
    > Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
    > łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
    > poszły na złom (łódź było zatopiona).
    >
    > Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
    > (R6).

    Jeśli były dwie widlaste ósemki benzynowe, tzn, że lódź
    jest typu b.szybkich.
    Ma do tego odpowiedni kadłub. Diesel może zepsuć
    wszystko. Niższe obroty, większy ciężar.
    Jeśli na wody słodkie, jeziora, to możesz je chłodzić
    bezpośrednio woda zaburtową. Jeśli na zatokę i morze,
    to niezbędny wymiennik. Skrzyni nie potrzeba, śrubę
    napędza się bezpośrednio z wału. Trzeba tylko
    odpowiednio dobrać śrubę - wielkość i skok. Śrubę
    dobiera się zarówno do silnika jak i do kadłuba.
    Potrzeby natomiast rewers i luz. Jeśli strugowodny
    napęd, to jako rewers wystarczy zastawka, a jak
    śrubowy, to trzeba przekładnie.
    Pamiętaj o sztucznym, wymuszonym obiegu wietrzenia
    komory silników. !!
    Opary benzyny lubią gromadzić się przy dnie i jedna
    iskra wystarczy.

    Pozdrawiam
    WW