  • Data: 2010-04-02 23:08:08
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Jackare <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Kwi, 22:42, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Niekiedy wystarcza odwrócenie istniejących.

    Nie spotkałem się z czymś takim, ale za to można istniejące pozostawić
    i za nimi dać takie odwrócone U z rury, i za nim puścić wszystkie
    wyloty wody itd o czym pisałem z tym że raczej dąży się do tego aby
    kolektor w łodzi był tak zbudowany by miał spadek w kierunku wylotu.

    > Hm... A pompa wody silnika nie wystarczy?

    raczej nie bo to nie jest pompa ssąco-tłocząca tylko obiegowa. Ona
    wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje
    powstawania jakichś ciśnień i podciśnień w układzie. Przy otwartym
    układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
    spłynie z układu, także w czasie pracy na postoju musi być coś co tą
    wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po
    wyłączeniu silnika po intensywnej pracy przepompowałaby jeszcze przez
    silnik wodę chłodzącą przez minutę lub dwie, w przeciwnym przypadku
    warto zostawić silnik na minutę dwie na wolnych obrotach aby w silniku
    nie została gorąca woda która po jego wyłączeniu zacznie wrzeć.