eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne › Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca
    szerokie horyzonty techniczne
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 18 Jan 2014 23:44:35 +0100

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 07:03:39 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Nie, nie zależy. Brak świadomości to zawsze problem.

    Jak ktos studiuje informatyke to chyba wie co bedzie robil.
    Elektronike, budownictwo, chemie, medycyne ... choc w sumie to tez
    tylko zgrubnie.

    > Nie wiedziałem. Wtedynie było internetu, nie było się skąd dowiedzieć. Materiałów
    informacyjnych było zero. Czasy się zmieniły i co?

    A twoj syn wie ?

    > Zesztą powiedz do czego zmierzasz: masz jakies zdanie na ten temat?

    Do tego ze nie bardzo wiem co chcesz zarzucic. Z jednej strony zly
    program, z drugiej - sam piszesz ze nie wiesz co jeszcze bedziesz
    robil w karierze ... to czego ma uczyc uczelnia - symulacji
    przeplywow ? Na mechanicznym ?

    > Nie rozumiesz. Postuluję większą świadomość. Nikt nie wie jacy
    > specjaliści bedą potrzebni za 10 lat. 10 lat to teraz epoka.
    > Natomiast stan, w którym doskonała większość studentów studiuje nie
    > to co ich interesuje, nie ma żadnego planu na swoją przyszłość,

    no ale w to sie swietnie uczelnia wpisuje "skoro nikt nie wie, to my
    uczymy podstaw, ktore mozna uzyc w wielu dziedzinach" i ucza tego
    samego co 10 lat wczesniej :-)

    > skutkuje tym co mamy: rzesze przypadkowych zawodników przyjętych na
    > pierwszy rok, z których większość jest tam tylko po to żeby tracić
    > czas i publiczne środki. Mi zawsze słowo "nabór" kojarzy się z
    > "nabieraniem". Ci ludzie dają się nabrać.

    Hm ... w czesci sie z toba zgodze - taka elektronika np. - wielu tam
    trafilo bo modne i mieli dobre stopnie ... ale jak ktos za mlodu
    hobbysta nie byl, to marnowanie wlasnego czasu i pieniedzy podatnikow.

    Ale ... myslisz ze jakis mlody marzy o tym aby wymienniki ciepla
    projektowac ? Domy, drogi, elektrownie ?

    > To "wychodzenie w praniu" to ogromne marnotrawstwo czasu, wysiłków i
    > pieniędzy. Ty tego nie dostrzegasz?

    no nie bardzo, skoro potrzebujemy i naukowcow i wymiennikow.
    pierwsza selekcja byla szybko, bo na maturze.

    I tylko do jakis kierunkow, po ktorych zostaje sie etatowym
    bezrobotnym, mozna miec zarzuty.

    > No i to jest problem, na którym trzeba sie skupić: czemu nie wie i
    > co trzeba zrobić żeby wiedział. Zanim to nie jest rozwiązane, cała
    > reszta to jeden wielki bajzel.

    I robic mlodziezy wycieczki do zakladow pracy, moze jednym sie spodoba
    robienie kulek, a innym oczyszczanie sciekow, a jeszcze innych
    osobiscie przekonasz do wielce emocjonujacej pracy nad projektowaniem
    wymiennikow ...

    Nie, w zasadzie nie ..

    J.