-
Data: 2014-01-19 09:51:39
Temat: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sunday, 19 January 2014 01:28:38 UTC+1, Lukasz Kozicki wrote:
> W dniu 2014-01-18 16:03, Konrad Anikiel pisze:
>
> > On Saturday, 18 January 2014 12:18:45 UTC+1, J.F. wrote:
>
>
>
> >> No ale owszem - potem wychodzi ze ta cala wyzsza matematyka ze studiow
>
> >> jest w zasadzie niepotrzebna, bo zaden inzynier nie calkuje itp..
>
> >> Chcesz ja wyciac ?
>
> >
>
> > Jaja sobie robisz?
>
>
>
> W sumie te� czasem sobie my�l�, �e to dobre pytanie. Moja praca
> polega na robieniu oblicze�. Ale w ramach pracy zawodowej mo�e
> kilka razy w �yciu ca�kowa�em. A co� ponad to? R�wna� r�niczkowych
> nigdy nie rozwi�zywa�em, nie u�ywa�em szereg�w Fouriera itp - tylko
> mi si� czasem ta wy�sza matematyka przydawa�a �eby zrozumie� teori�
> kt�ra stoi za jakimi� stosowanymi w praktyce metodami. Z drugiej
> jednak strony gdybym chcia� robi� doktorat, nie m�g�bym si� bez tego
> obej��. Ale po co to np. architektom? Albo absolwentom wydzia�u
> Organizacji Produkcji? Znam niez�ych architekt�w, kt�rzy maj� problem
> nie tylko z policzeniem ca�ki, ale nawet krzywa Gaussa to dla nich
> poj�cie abstrakcyjne. Po co wi�c w czasie studi�w si� tego ucz�?
Znowu kwestia narzędzi. Coraz nowsze metody projektowania, wytwarzania i zapewnienia
jakości wymagają użycia coraz bardziej wyrafinowanych metod obliczeniowych.
Matematyka jest najbardziej abstrakcyjną nauką używaną w inzynierii, a możliwość
pojęcia abstrakcji u ludzi jest niestety ograniczona. Tak to już jest, że tylko mała
część ludzkości da radę pojąć bardziej zaawansowaną matematykę. Zamiast więc uczyć
posługiawania się narzędziami (Computer Algebra System), uczelnie brną w fikcję,
czyli rowiązywanie zadań z ręki. Efekt jest taki, że trzeba materiał podzielić na
malutkie kroczki, które da się po prostu wykuć na pamięć i zalicza każdy jeden po
drugim. Po czym taki zawodnik dalej nic nie kuma, bo jak długo może normalnemu
człowiekowi zostać w pamięci jakiś totalnie abstrakcyjny koncept, którego się po
prostu nauczył na pamięć bez śladu zrozumienia?
Ja dość wcześnie na studiach opanowałem jeden z systemów CAS (Mathcad), który pozwala
się skupić na problemie, a nie na metodach przekształceń. Jeśli potrafię problem
zapisać, to mam rozwiązanie. Bardzo pomaga, polecam.
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.14 10:23 Konrad Anikiel
- 19.01.14 10:14 Konrad Anikiel
- 19.01.14 12:54 J.F.
- 19.01.14 13:09 J.F.
- 19.01.14 15:32 J.F.
- 19.01.14 15:44 Konrad Anikiel
- 19.01.14 16:01 J.F.
- 19.01.14 19:24 Konrad Anikiel
- 19.01.14 19:29 Konrad Anikiel
- 19.01.14 19:59 Konrad Anikiel
- 19.01.14 21:18 J.F.
- 19.01.14 23:01 JD
- 20.01.14 12:13 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=