eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczneRe: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
  • Data: 2014-01-19 09:51:39
    Temat: Re: Czy Politechnika to wyższa szkoła zawodowa, czy szkoła dająca szerokie horyzonty techniczne
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sunday, 19 January 2014 01:28:38 UTC+1, Lukasz Kozicki wrote:
    > W dniu 2014-01-18 16:03, Konrad Anikiel pisze:
    >
    > > On Saturday, 18 January 2014 12:18:45 UTC+1, J.F. wrote:
    >
    >
    >
    > >> No ale owszem - potem wychodzi ze ta cala wyzsza matematyka ze studiow
    >
    > >> jest w zasadzie niepotrzebna, bo zaden inzynier nie calkuje itp..
    >
    > >> Chcesz ja wyciac ?
    >
    > >
    >
    > > Jaja sobie robisz?
    >
    >
    >
    > W sumie te� czasem sobie my�l�, �e to dobre pytanie. Moja praca
    > polega na robieniu oblicze�. Ale w ramach pracy zawodowej mo�e
    > kilka razy w �yciu ca�kowa�em. A co� ponad to? R�wna� r�niczkowych
    > nigdy nie rozwi�zywa�em, nie u�ywa�em szereg�w Fouriera itp - tylko
    > mi si� czasem ta wy�sza matematyka przydawa�a �eby zrozumie� teori�
    > kt�ra stoi za jakimi� stosowanymi w praktyce metodami. Z drugiej
    > jednak strony gdybym chcia� robi� doktorat, nie m�g�bym si� bez tego
    > obej��. Ale po co to np. architektom? Albo absolwentom wydzia�u
    > Organizacji Produkcji? Znam niez�ych architekt�w, kt�rzy maj� problem
    > nie tylko z policzeniem ca�ki, ale nawet krzywa Gaussa to dla nich
    > poj�cie abstrakcyjne. Po co wi�c w czasie studi�w si� tego ucz�?

    Znowu kwestia narzędzi. Coraz nowsze metody projektowania, wytwarzania i zapewnienia
    jakości wymagają użycia coraz bardziej wyrafinowanych metod obliczeniowych.
    Matematyka jest najbardziej abstrakcyjną nauką używaną w inzynierii, a możliwość
    pojęcia abstrakcji u ludzi jest niestety ograniczona. Tak to już jest, że tylko mała
    część ludzkości da radę pojąć bardziej zaawansowaną matematykę. Zamiast więc uczyć
    posługiawania się narzędziami (Computer Algebra System), uczelnie brną w fikcję,
    czyli rowiązywanie zadań z ręki. Efekt jest taki, że trzeba materiał podzielić na
    malutkie kroczki, które da się po prostu wykuć na pamięć i zalicza każdy jeden po
    drugim. Po czym taki zawodnik dalej nic nie kuma, bo jak długo może normalnemu
    człowiekowi zostać w pamięci jakiś totalnie abstrakcyjny koncept, którego się po
    prostu nauczył na pamięć bez śladu zrozumienia?

    Ja dość wcześnie na studiach opanowałem jeden z systemów CAS (Mathcad), który pozwala
    się skupić na problemie, a nie na metodach przekształceń. Jeśli potrafię problem
    zapisać, to mam rozwiązanie. Bardzo pomaga, polecam.
    Konrad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: