  • Data: 2011-09-08 17:21:28
    Temat: Re: Czułość radia lampowego bez anteny ferrytowej (Mazur)
    Od: Atlantis <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-08 11:25, Krzysztof Kucharski pisze:

    > Mogła uszkodzić się lampa, ale w to wątpię. Jeżeli przed chwilą było
    > OK, a potem NOK to przyczyny szukałbym raczej gdzie indziej.
    > Sugeruję sprawdzić i dokładnie pomierzyć żarzenia wszystkich lamp,
    > potem pomierzyć na podstawkach napięcia. Przeanalizować. Być może
    > któraś z lamp pracuje bez obciążenia - rozsypała się jakaś cewka
    > filtra w obwodzie anodowym.

    Sęk w tym, że napięcia mierzyłem na samym początku. żarzenia jak
    najbardziej w normie (pomimo tego, że radio nie było dostosowywane wcale
    do 230V w gniazdkach), anodowe lekko zawyżone, ale chyba w akceptowalnym
    stopniu. Napięcia polaryzacji siatki pierwszej i napięcia siatek
    kolejnych także wydają się w no0rmie. Mierzyłem kluczowe punkty układu
    uruchamiając radio od podstaw (znalazłem i wymieniłem kilka
    kondensatorów z upływami) i wszystko było ok.

    Teraz znów wszystko działa. I nie wiem co za to odpowiada - moja
    żonglerka lampami czy po prostu radia samo spontanicznie przechodzi od
    stanu działania do niedziałania. ;)

    Cewki w filtrach wyglądają na całe. Ktoś polecił mi wymianę mikowych
    kondensatorów 200pF z filtrów p.cz., ale nie jestem przekonany dop tego
    pomysłu. To nie rozstroi mi toru pośredniej?

    > Na priv masz info o mierniku lamp.

    Nic nie dotarło... :/