    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciągłość przeglądu
    Date: Mon, 30 Oct 2017 13:36:01 +0100

    W dniu 2017-10-29 o 22:36, cef pisze:

    > A nie od maja 2018?

    Dziś byłem, bo chciałem zrobić na dotychczasowych zasadach.
    Diagnosta powiedział, że zmiany wchodzą od 13 listopada 2017 r.
    - zapłata z góry za badanie,
    - w momencie rozpoczęcia badania połączenie on-line z centralną bazą,
    - dokładniejsze badanie spalin.
    Tyle się dowiedziałem ustnie od diagnosty.

    Domyślam się, że chodzi o to, żeby nie można było już robić takich
    numerów, że jeśli pojazd nie przejdzie badania, to diagnosta nie bierze
    kasy (przynajmniej oficjalnie), tylko mówi, żeby naprawić samochód i
    przyjechać po naprawie. Albo co gorsza wbija pieczątkę i mówi, żeby
    przed następnym przeglądem za rok naprawić skorodowane/sparciałe
    przewody hamulcowe, wstawić brakujący katalizator, wymienić żarówki na
    takie, co mają homologację i ustawić prawidłowo światła, żeby nie oślepiały.
    Ja wiem, że od zawsze tak było, że przegląd to nie jest rozmowa z
    diagnostą, żeby dał pieczątkę i powiedział przy okazji, co naprawić. Ale
    tak to w praktyce często bywało.