    Date: Mon, 2 Jan 2023 11:49:07 +0100
    Subject: Re: Chłopy, Atmeg-i rzucili - prawie jak za komuny
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JDX <j...@o...pl>

    On 02.01.2023 08:49, M M wrote:
    [...]
    > A jeśli wystarczy mi 1 rdzeń (jak tytułowe atmegi) - jakieś inne istotne wady
    RP2040?
    > Bo cena kusi i akurat wydaje się mieć takie PWM jak szukam.
    Jak jeden rdzeń to spoko, wystarczy. Zwłaszcza jeśli masz doświadczenie
    w rzeźbieniu np. na AVR. Chodzi mi o to, że operacje atomowe i ich
    pochodne będziesz musiał implementować w zapewne znanym ci staromodnym
    stylu ,,wyłącz przerwania, wykonaj sekcję krytyczną, włącz przerwania".
    Normalnie to nic złego, bo często po prostu nie ma innej możliwości, ale
    trzeba mieć świadomość, że niekorzystnie to wpływa na interrupt latency.
    Aczkolwiek zapewne w większości przypadków jest to niekorzyść do
    zaakceptowania.

    W każdym razie po w miarę współczesnym rdzeniu można spodziewać się
    jakichś instrukcji wspierających operacje atomowe, zwłaszcza że jego
    poprzednicy takowe mieli. A tu zonk.