eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. tonRe: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • Data: 2022-07-05 15:20:18
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, 5 July 2022 at 15:01:03 UTC+2, J.F wrote:
    > On Tue, 5 Jul 2022 03:49:15 -0700 (PDT), a a wrote:
    > > On Tuesday, 5 July 2022 at 09:42:50 UTC+2, J.F wrote:
    > >> On Mon, 4 Jul 2022 15:07:37 -0700 (PDT), a a wrote:
    > >>> On Monday, 4 July 2022 at 22:51:44 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
    > >>>> W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
    > >>>>> Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
    > >>>>>
    > >>>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
    > >>>>> m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
    > >>>>> (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
    > >>>>> rozładowaniu.
    > >>>>>
    > >>>>> Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
    > >>>>> ton wody.
    > >>>>>
    > >>>>> Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    > >>>>> trzeba odjąc na masę samego statku ...
    > >>>> Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
    > >>>> faktycznie może być spora.
    > >>>>
    > >>> Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
    > >>> ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się
    z zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.
    > >>>
    > >>> Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
    > >>> bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez
    kanal
    > >>>
    > >>> Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
    > >>> to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik
    z przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./
    > >> Ma to sens? Przy tej wielkosci i tak tak wychodziloby, ze trzeba
    > >> wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
    > >> holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.
    > >>> A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic
    po 100.000 Chińczykow
    > >> Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
    > >> rosyjskiej/transsyberyjskiej.
    > >> Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
    > >> ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
    > >> Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
    > >> Statek lepszy ?
    > >>
    > >> Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
    > >> ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą
    > >> takiej ilosci ...
    > >>
    > > Pociągi drogowe się sprawdziły w Australii bo Stuart Highway jest
    > > rzeczywiście prosta jak strzała, przez cała Australię z północy na
    > > poludnie.
    > >
    > > Ale są też i skrzyżowania i zakręty i wyjazdy z miasta i jakoś te
    > > zestawy pokonuja prawidłowo zakręty, łuki/.
    > Jak to samochod z przyczepą, czy traktor z dwiema przyczepami - cos
    > tam skreca. Lądowe nawet niezle skrecają, ale statki w kanale ...
    > chyba niekoniecznie.
    >
    > pociagi drogowe sie sprawdzily w Australii, bo widac oszczędzają
    > kierowcow, a napęd na prostej drodze pozwala.
    > Czy jest sens oszczedzania na pensjach zalogi przy 20 tys kontenerow,
    > to nie wiem. A naped srubowy na pewno nie jest tu taki efektywny.
    > > Zatem myślę że pociągi morskie, zlożone z zestawu kontenerowców to
    > > koncepcja wymagająca testów, no i prostej drogi wodnej, która nie
    > > narazi zestawu na żadne naprężenia.
    > Naprezenia tam imo niewielkie. Przy wiekszych lina peknie :-)
    > > Ale wczesniej można już przetestować pokrycie kontenerowców solarami , aby
    odbierać energie solarną
    > >
    > > 400 m x 62 m = 24.800 m2
    > > zakladają, że pod solary wykorzystamy 1/2 tej powierzchni, cczyli 12.800 m2
    będzie zaszklona
    > >
    > > Tam wysokie nasłonecznienie, czyli 1000w/ m2, dla sprawności 10% to będzie
    100w/m2
    > > czyli 1280 kW mocy, ponad 1 MW pływającej mocy solarnej.
    > > A jak sprawność o 50% większa, powierzchnia większa, to dojdziemy do 2 MW.
    > Tylko ze na nieco mniejszym Ever Given silnik ma 53MW.
    >
    > A akurat na kontenerowcu takie panele sloneczne wydaja sie sporo
    > utrudniac za/wyładunek.
    > > Płynie 2 tygodnie : 12 dni x 24 godziny = 288 godzin
    > > 2 MW x 288 h = 576 MWh czyli 0,5 GWh wyprodukowanej energii za jeden rejs, w
    jedną stronę
    > A na sloncu plynalby pewnie kilka razy dluzej :-)
    >
    > J.
    masz rację, ale to nie znaczy, że solarne kontenerowce nie zaczna plywać w przyszłym
    roku,
    a nawet z napędem hybrydowy,m, czyli elektrycznym w portach.

    Co do mocy silników to jest duża
    ale oglądałem codziennie akcję ratunkową zablokowanego kontenerowca na kanale
    i był wyciągany przez holowniki za rufę, ktora była plaska i prostopadła do osi
    statku
    i hol,ownikow było kilka ale mocc ich silnikow nie była po 1 MW
    i się udało.
    Czyli 53MW to moc nadmiarowa, nominalna

    i pewnie te 2MW z solarow ja zrównoważy, gdyż dziób nie stawia takich oporów jak rufa

    A co do montażu solarów na dachu
    to oczywiście w formie skladanego dachu, rozsuwanego po zaladunku
    i skladanego przed rozładunkiem

    A te 0,5 GWh energii / 53MW to daje 576 MWh / 53 MW = ok. 10 godzin pływania na
    elektryku z pelna mocą silników

    gdy moc 53MW to nominalna to użytkowa będzie 50%
    to farma solarna na dachu kontenerowca zapewni 24 godziny plywania z 50% mocy
    obecnych silników

    czyli w cyklu słonecznym, solary napędzą kontenerowca 5 dni po 5 godzin
    a jest to bardzo dużo, gdyż może przeplynąc Kanal Sueski ekologicznie, w trybie
    Zero=-emission

    i jak wszystko poprzeliczam, insolation i warunki pogodowe
    to zaraz piszę do szefa zarządu Kanalu aby wprowadził
    tryb napędu solarnego dla mega kontenerowców, dla przepływania kanalem, oferując
    zredukowane opłaty.

    Jak kogo temat interesuje , może się przyłaczyc do zespolu budowy solarnych ciągników
    do przeciągania kontenerowców przez Kanał Sueski w trybie Zero-Emission

    Myśle, że kasy będzie az tyle, że nikt jej nie zdola wydać do końca świata

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: