-
X-Received: by 2002:ad4:5f4f:0:b0:470:47e3:9287 with SMTP id
p15-20020ad45f4f000000b0047047e39287mr32045175qvg.31.1657027218225; Tue,
05 Jul 2022 06:20:18 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:ad4:5f4f:0:b0:470:47e3:9287 with SMTP id
p15-20020ad45f4f000000b0047047e39287mr32045175qvg.31.1657027218225; Tue,
05 Jul 2022 06:20:18 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!bor
der2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.c
om!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 5 Jul 2022 06:20:18 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <50s98ovjed4q.n7pe0zk9n1i9$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.41.203;
posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
NNTP-Posting-Host: 46.134.41.203
References: <1...@g...com>
<62beba4b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<62bee952$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<62bf12ee$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
<1x46anzu0k7hr.1rlrfe7kxojeo$.dlg@40tude.net>
<62c352de$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<czjua2lxhz3k$.za7lc990ylw1$.dlg@40tude.net>
<7...@g...com>
<50s98ovjed4q.n7pe0zk9n1i9$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
ton
From: a a <m...@g...com>
Injection-Date: Tue, 05 Jul 2022 13:20:18 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 151
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47719
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 5 July 2022 at 15:01:03 UTC+2, J.F wrote:
> On Tue, 5 Jul 2022 03:49:15 -0700 (PDT), a a wrote:
> > On Tuesday, 5 July 2022 at 09:42:50 UTC+2, J.F wrote:
> >> On Mon, 4 Jul 2022 15:07:37 -0700 (PDT), a a wrote:
> >>> On Monday, 4 July 2022 at 22:51:44 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
> >>>> W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
> >>>>> Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
> >>>>>
> >>>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
> >>>>> m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
> >>>>> (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
> >>>>> rozładowaniu.
> >>>>>
> >>>>> Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
> >>>>> ton wody.
> >>>>>
> >>>>> Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
> >>>>> trzeba odjąc na masę samego statku ...
> >>>> Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
> >>>> faktycznie może być spora.
> >>>>
> >>> Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
> >>> ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się
z zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.
> >>>
> >>> Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
> >>> bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez
kanal
> >>>
> >>> Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
> >>> to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik
z przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./
> >> Ma to sens? Przy tej wielkosci i tak tak wychodziloby, ze trzeba
> >> wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
> >> holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.
> >>> A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic
po 100.000 Chińczykow
> >> Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
> >> rosyjskiej/transsyberyjskiej.
> >> Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
> >> ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
> >> Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
> >> Statek lepszy ?
> >>
> >> Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
> >> ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą
> >> takiej ilosci ...
> >>
> > Pociągi drogowe się sprawdziły w Australii bo Stuart Highway jest
> > rzeczywiście prosta jak strzała, przez cała Australię z północy na
> > poludnie.
> >
> > Ale są też i skrzyżowania i zakręty i wyjazdy z miasta i jakoś te
> > zestawy pokonuja prawidłowo zakręty, łuki/.
> Jak to samochod z przyczepą, czy traktor z dwiema przyczepami - cos
> tam skreca. Lądowe nawet niezle skrecają, ale statki w kanale ...
> chyba niekoniecznie.
>
> pociagi drogowe sie sprawdzily w Australii, bo widac oszczędzają
> kierowcow, a napęd na prostej drodze pozwala.
> Czy jest sens oszczedzania na pensjach zalogi przy 20 tys kontenerow,
> to nie wiem. A naped srubowy na pewno nie jest tu taki efektywny.
> > Zatem myślę że pociągi morskie, zlożone z zestawu kontenerowców to
> > koncepcja wymagająca testów, no i prostej drogi wodnej, która nie
> > narazi zestawu na żadne naprężenia.
> Naprezenia tam imo niewielkie. Przy wiekszych lina peknie :-)
> > Ale wczesniej można już przetestować pokrycie kontenerowców solarami , aby
odbierać energie solarną
> >
> > 400 m x 62 m = 24.800 m2
> > zakladają, że pod solary wykorzystamy 1/2 tej powierzchni, cczyli 12.800 m2
będzie zaszklona
> >
> > Tam wysokie nasłonecznienie, czyli 1000w/ m2, dla sprawności 10% to będzie
100w/m2
> > czyli 1280 kW mocy, ponad 1 MW pływającej mocy solarnej.
> > A jak sprawność o 50% większa, powierzchnia większa, to dojdziemy do 2 MW.
> Tylko ze na nieco mniejszym Ever Given silnik ma 53MW.
>
> A akurat na kontenerowcu takie panele sloneczne wydaja sie sporo
> utrudniac za/wyładunek.
> > Płynie 2 tygodnie : 12 dni x 24 godziny = 288 godzin
> > 2 MW x 288 h = 576 MWh czyli 0,5 GWh wyprodukowanej energii za jeden rejs, w
jedną stronę
> A na sloncu plynalby pewnie kilka razy dluzej :-)
>
> J.
masz rację, ale to nie znaczy, że solarne kontenerowce nie zaczna plywać w przyszłym
roku,
a nawet z napędem hybrydowy,m, czyli elektrycznym w portach.
Co do mocy silników to jest duża
ale oglądałem codziennie akcję ratunkową zablokowanego kontenerowca na kanale
i był wyciągany przez holowniki za rufę, ktora była plaska i prostopadła do osi
statku
i hol,ownikow było kilka ale mocc ich silnikow nie była po 1 MW
i się udało.
Czyli 53MW to moc nadmiarowa, nominalna
i pewnie te 2MW z solarow ja zrównoważy, gdyż dziób nie stawia takich oporów jak rufa
A co do montażu solarów na dachu
to oczywiście w formie skladanego dachu, rozsuwanego po zaladunku
i skladanego przed rozładunkiem
A te 0,5 GWh energii / 53MW to daje 576 MWh / 53 MW = ok. 10 godzin pływania na
elektryku z pelna mocą silników
gdy moc 53MW to nominalna to użytkowa będzie 50%
to farma solarna na dachu kontenerowca zapewni 24 godziny plywania z 50% mocy
obecnych silników
czyli w cyklu słonecznym, solary napędzą kontenerowca 5 dni po 5 godzin
a jest to bardzo dużo, gdyż może przeplynąc Kanal Sueski ekologicznie, w trybie
Zero=-emission
i jak wszystko poprzeliczam, insolation i warunki pogodowe
to zaraz piszę do szefa zarządu Kanalu aby wprowadził
tryb napędu solarnego dla mega kontenerowców, dla przepływania kanalem, oferując
zredukowane opłaty.
Jak kogo temat interesuje , może się przyłaczyc do zespolu budowy solarnych ciągników
do przeciągania kontenerowców przez Kanał Sueski w trybie Zero-Emission
Myśle, że kasy będzie az tyle, że nikt jej nie zdola wydać do końca świata
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.22 19:24 Wiesiaczek
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo