eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. tonRe: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • Data: 2022-07-05 15:01:01
    Temat: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 5 Jul 2022 03:49:15 -0700 (PDT), a a wrote:
    > On Tuesday, 5 July 2022 at 09:42:50 UTC+2, J.F wrote:
    >> On Mon, 4 Jul 2022 15:07:37 -0700 (PDT), a a wrote:
    >>> On Monday, 4 July 2022 at 22:51:44 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
    >>>> W dniu 04.07.2022 o 14:00, J.F pisze:
    >>>>> Sa limity na kanal panamski, sueski. Na sueski starczy
    >>>>>
    >>>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Suezmax zanurzenie 21,3 m szerokość 70
    >>>>> m długość 500 m nośność 150 tysięcy DWT dla statków załadowanych
    >>>>> (przed modernizacją 80 tysięcy DWT) i 200 tysięcy DWT po częściowym
    >>>>> rozładowaniu.
    >>>>>
    >>>>> Tylko ta nosnosc mi sie nie zgadza. 500*70*20 = 700 tys m3 = 700 tys
    >>>>> ton wody.
    >>>>>
    >>>>> Nawet ujmujac polowe na ksztalt kadluba ... chyba ze kolejną polowę
    >>>>> trzeba odjąc na masę samego statku ...
    >>>> Na kształt, tak na czuja bym odejmował tak z 1/3. Natomiast masa statku
    >>>> faktycznie może być spora.
    >>>>
    >>> Jak chcecie szczegółów to zapytam w kapitanacie Kanalu Sueskiego
    >>> ale przed projektowaniem kolejnego mega kontenerowca, te szczegóły uzgadnia się z
    zarządem Kanału , aby projekt był zgodny z wymogami, a potem buduje.
    >>>
    >>> Kanał zostaje codziennie poszerzany i budowana jest 2.ga nitka
    >>> bo to wielki biznes, generujący dziennie 1 mld zielonych z przewozów przez kanal
    >>>
    >>> Ponieważ limit szerokości zostanie znów wyczerpany za 5 lat
    >>> to kolejna koncepcja to pociągi morskie, czyli kontenerowiec ciągnik/ holownik z
    przyczepionymi 3 kolejnymi kontenerowcami./
    >> Ma to sens? Przy tej wielkosci i tak tak wychodziloby, ze trzeba
    >> wielki naped, łuki na samym holu pokonywalby kiepsko, ryzyko zerwania
    >> holu jest ... moze lepiej jednak osobne statki i osobne zalogi.
    >>> A potem co roku, do Gdanska, kontenerowiec-cruise wycieczkowy zacznie przywozic
    po 100.000 Chińczykow
    >> Swoja droga byla koncepcja korzystania z kolei
    >> rosyjskiej/transsyberyjskiej.
    >> Koncepcja zawieszona chyba na dluzej z wiadomych powodow, ale
    >> ... 24 tys kontenerow ... 250 pociagow wystarczy?
    >> Choc taki statek troche plynie ... ale pociag tez troche jedzie :-)
    >> Statek lepszy ?
    >>
    >> Przy okazji mowiono o blokadzie portow Ukrainy, ze tam sa miliony ton
    >> ziarna eksportowane ... i ponoc nasze koleje i porty nie obsluzą
    >> takiej ilosci ...
    >>
    > Pociągi drogowe się sprawdziły w Australii bo Stuart Highway jest
    > rzeczywiście prosta jak strzała, przez cała Australię z północy na
    > poludnie.
    >
    > Ale są też i skrzyżowania i zakręty i wyjazdy z miasta i jakoś te
    > zestawy pokonuja prawidłowo zakręty, łuki/.

    Jak to samochod z przyczepą, czy traktor z dwiema przyczepami - cos
    tam skreca. Lądowe nawet niezle skrecają, ale statki w kanale ...
    chyba niekoniecznie.

    pociagi drogowe sie sprawdzily w Australii, bo widac oszczędzają
    kierowcow, a napęd na prostej drodze pozwala.
    Czy jest sens oszczedzania na pensjach zalogi przy 20 tys kontenerow,
    to nie wiem. A naped srubowy na pewno nie jest tu taki efektywny.

    > Zatem myślę że pociągi morskie, zlożone z zestawu kontenerowców to
    > koncepcja wymagająca testów, no i prostej drogi wodnej, która nie
    > narazi zestawu na żadne naprężenia.

    Naprezenia tam imo niewielkie. Przy wiekszych lina peknie :-)

    > Ale wczesniej można już przetestować pokrycie kontenerowców solarami , aby odbierać
    energie solarną
    >
    > 400 m x 62 m = 24.800 m2
    > zakladają, że pod solary wykorzystamy 1/2 tej powierzchni, cczyli 12.800 m2 będzie
    zaszklona
    >
    > Tam wysokie nasłonecznienie, czyli 1000w/ m2, dla sprawności 10% to będzie 100w/m2
    > czyli 1280 kW mocy, ponad 1 MW pływającej mocy solarnej.
    > A jak sprawność o 50% większa, powierzchnia większa, to dojdziemy do 2 MW.

    Tylko ze na nieco mniejszym Ever Given silnik ma 53MW.

    A akurat na kontenerowcu takie panele sloneczne wydaja sie sporo
    utrudniac za/wyładunek.



    > Płynie 2 tygodnie : 12 dni x 24 godziny = 288 godzin
    > 2 MW x 288 h = 576 MWh czyli 0,5 GWh wyprodukowanej energii za jeden rejs, w jedną
    stronę

    A na sloncu plynalby pewnie kilka razy dluzej :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: