    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bezpieczniki w lampie
    Date: Thu, 19 Dec 2013 17:36:15 +0100

    On 19.12.2013 00:31, Piotrne wrote:

    > Hmmm, pod pierwszą lampą podpisał się Kanlux,
    > ale druga prawie identyczna pochodzi z PRC.
    > Ciekawe - stara lampa grzała się, ale żaden
    > bezpiecznik nie zadziałał. Nowa grzała się
    > mniej. Ale za to śmierdziała po nagrzaniu
    > czymś nieokreślonym.

    W lampce którą miałem poprzednio też były takie objawy. Ponieważ było to
    kilka lat temu, gdy LEDowe "żarówki" były trudne do dostania, zrobiłem
    sobie sam matryce 6x6 ze 100miliWatowych superfluxów, przestało
    śmierdzieć i świeciło bardzo ładnie.

    > To jest (była) dokładnie ostatnia lampa żarowa w domu... Kolor
    > ma najlepszy ze wszystkich źródeł światła. A kupiłem nawet
    > taśmy LED RGB ze sterownikiem, żeby ustawić sobie najładniejszy
    > kolor i oświetlać biurko. Czyli kolor słoneczny albo lampy
    > halogenowej. Niestety, nie udało się takiego ustawić...
    >
    > Tak wyglądają domowe źródła światła oglądane przez
    > spektroskop z płyty CD:
    > http://piotrne.republika.pl/oswietlenie_barwy/index.
    html

    Widać szczególnie nieciekawe właściwości świetlówy. Ja mam w lampach
    nabiurkowych i oprawach pod szafkami w kuchni takie coś:
    http://www.ledlumen.pl/produkt-1398-g4.html
    Bardzo ładne światło to daje, kolor nie tak żółty jak z żarówy, bardziej
    zbliżony do światła dziennego.

    Jakub Rakus