  • 51. Data: 2010-01-04 21:11:22
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: mt <t...@i...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > A to nie jest spowodowane jakąś nietypową pracą AF w Panasonicu właśnie?

    No w sumie nie wiem do końca, ale tam, poza dużą szybkością jak na AF z
    detekcją kontrastu, nic nietypowego chyba nie ma. Z założenia 4/3 jak i
    m4/3 miały mieć ustandaryzowane protokoły komunikacji u wszystkich.
    Dziwne o tyle, że jednak niektóre szkła Olka z 4/3 i wszystkie szkła
    Olka z m4/3 jednak działają w pełni na Panasonicach.

    --
    marcin

  • 52. Data: 2010-01-04 21:33:28
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
    > W sumie, jak by wypuścili wersję bez lampy, bez EVF, za to mniejszą, może
    > też tańszą to chętnie bym kupił z naleśnikiem.

    Wiesz, że opisujesz Ep2 z naleśnikiem Panasonica 20mm - czemu jeszcze
    nie kupiłeś? :)

    > No i price: TBA, czyli poczekamy pewnie chwilkę. Mam wrażenie, że to nie
    > będzie olkowa cena z kosmosu, ale aparat będzie tańszy (i deko gorszego
    > sortu). Coś w końcu z tego segmentu trzeba by kupić. Póki co specyfikacją
    > zdecydowanie najfajniej wypada samsung dla mnie, chociaż w każdym coś mi
    > się nie podoba. No i właśnie niewiadomo jak z ceną.

    Z jakością zdjęć może być różnie. GX wypadał nieźle, ale to był aparat
    w ścisłej współpracy z Pentaksem - teraz ta kooperacja podobno kuleje.
    Natomiast samodzielnie robione kompakty jakością obrazu zdecydowanie
    odbiegały od odpowiedników innych firm.

    Jedyną bronią S. może być cena.

    m.
    --
    If you are going to rape, pillage and burn,
    be sure to do things in that order. P.J.Plauger

  • 53. Data: 2010-01-04 21:47:57
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 13:38, John Smith wrote:
    > Dla mnie konkurencją będzie dopiero mały EVIL APS-C od Canona z
    > naleśnikiem EF-x 22/2 i przejściówką na obiektywy, które mam.
    > Jeśli będzie poniżej 2kPLN to jestem ugotowany na długo. :-)

    Nigdy tego nie rozumiałem - po co każdy marzy o przejściówce do swojego
    systemu? Żeby podpiąć szereg o wiele za dużych i niezbyt optymalnych
    obiektywów?
    Lustro zostało wywalone po to, żeby całość była mniejsza i lżejsza, a
    obiektywy mogły być blisko. Zupełnie nie widzę sensu kupna evila jak ma
    tam być rura żeby jednak podpiąć zupełnie nieoptymalny obiektyw.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 54. Data: 2010-01-04 21:52:18
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 14:27, aadax wrote:
    > nikt nie zwrócił uwagi, że obiektywy do tego systemu są ze stabilizacją

    Całe dwa z trzech. 66% trafności stwierdzenia.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 55. Data: 2010-01-04 22:12:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 11:21, de Fresz wrote:
    > Jak np. zrobił to Panas? :-P

    Panas jako pierwszy to mógł wypuścić nawet aparat w kształcie ziemniaka i
    byłoby to lepsze niż nic.

    > Jasne, weź się i obraź ;-)

    Się owszem obrażam i nie kupię tego modelu, a raczej poczekam.

    > Jeszcze nie widziałeś i już ferujesz wyrokami? Normalnie rasowy
    > catalogue boy.

    Z danych technicznych sporo można wyciągnąć. Naleśnik 30/2 to akurat
    szkiełko dla mnie. Niestety bez IS, bo i puszka nie ma IS.
    EVF w stosunku do panasowego cienki. Ekran za to jak najbardziej ok
    (samsung już pokazał go w jednym z kompaktów).

    > Której reszty? Panasa&Olka?

    Ogólnie do aparatów APS-C. Ta matryca przegrywała dwa lata temu z
    matrycami w aparatach nikona, sonego i canona. Przez ten czas czułości
    skoczyły conajmniej działkę, rozdzielczość matryc również. Jakoś inni mogą
    z powodzeniem zmieniać matryce co rok na nowszą. Samsung ma więc wadę
    wrodzoną.
    A teraz popatrz - powiedzmy że chciałbym aparat do zdjęć bez lampy
    błyskowej. Interesuje mnie wysokie iso, w miarę jasny obiektyw oraz
    stabilizacja. 30/2 to malutki i jasny obiektyw, jest pewnie całkiem niezły
    (dla mnie 30mm i f/2 to właśnie optimum dla aps-c). I teraz czułość
    matrycy taka sobie bo ma już swoje, aparat nie ma stabilizacji w body, a w
    takich stałkach też miał nie będzie, dodatkowo rozdzielczość zdjęć dzisiaj
    na poziomie średnim i nie ma aż tak z czego skalować w dół. Dla mnie
    idealny byłby aparat z body z IS, szkiełko najlepiej właśnie dokładnie
    takie, do tego matryca jak np z D90 lub A550 i na deser stabilizacja.

    > Poczekajmy czy da się to zobaczyć na zdjęciach.

    W wielości GO da się, a do tego nie trzeba mieć tego konkretnego aparatu.

    > Ty to zawsze oczekujesz czegoś, czego akurat nikt nie robi. Zresztą -
    > masz 3 aparaty o takich cechach, więc po co marudzisz że Samsung nie
    > zrobił kolejnego?

    Bo tamte mają inne wady. Olek ma np tragiczny ekran LCD o rozdzielczości
    taniej komórki. Do tego jest drogi i klapie migawką poruszając zdjęcia.
    Panas za to nie ma stabilizacji matrycy. Oba mają matrycę z cropem x2 co
    mi akurat mniej pasuje. No i dalej nie ma ciekawego aparatu.

    > Nie liczyłbym na to - ani na niższą jakość, ani na niższą cenę.

    Podobno są dwie różnie zbudowane wersje i w zależności od decyzji, która
    będzie finalna taka i będzie cena.

    > Jak mus to mus :->

    Ależ spokojnie poczekam sobie na coś fajniejszego pewnie. Samsung
    wprowadza jakiś czynnik konkurencji, ale o ile nie zaskoczy ceną to wow
    nie ma. Liczyłem na IS w body i byłoby to sporym plusem. Stabilizacja w
    szkłach mnie zupełnie nie interesuje - może i ma zalety dla dużych
    obiektywów, ale w życiu w takim systemie gdzie liczy się rozmiar (całości,
    a nie tylko samego body). No i tutaj wizjera optycznego nie ma, a efekty w
    elektronicznym będą widoczne.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 56. Data: 2010-01-04 22:25:38
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 22:33, Mikolaj Machowski wrote:
    > Wiesz, że opisujesz Ep2 z naleśnikiem Panasonica 20mm - czemu jeszcze
    > nie kupiłeś? :)

    Nie opisuję, bo te mają inne swoje wady.

    Zdecydowanie od takiego aparatu chciałbym:
    + możliwie dużej matrycy, możliwie dobrego iso
    + braku lustra, wizjera optycznego, za to dobre LCD i najlepiej dołączany EVF
    + braku lampy - chcę dużej matrycy z fajnym iso i stopki na lampę/EVF
    + stabilizacji jasnych i/lub małych obiektywów - czyli tylko w body

    > Z jakością zdjęć może być różnie. GX wypadał nieźle, ale to był aparat
    > w ścisłej współpracy z Pentaksem - teraz ta kooperacja podobno kuleje.

    No GX to nie był aparat w współpracy z pentaksem, to była po prostu wersja
    pentaksa z zmienionym logo i jakąś drobną kontrolką. Myślę, że jakichś
    szczególnych wpadek nie będzie z pracą aparatu. Niech tylko ma RAW i
    jakość obrazu zdefiniuje soft oraz matryca, a nie oprogramowanie aparatu.
    No ale właśnie niestety matryca - dawać na start coś co ma dwa lata to tak
    sobie.

    > Natomiast samodzielnie robione kompakty jakością obrazu zdecydowanie
    > odbiegały od odpowiedników innych firm.
    >
    > Jedyną bronią S. może być cena.

    Właśnie też na to liczę. Korea notuje spore zyski ostatnio w wyniku wahań
    kursu walut. Skąd te wielkie i niespodziewane straty dużych firm
    japońskich? Zakładali inne warunki ekonomiczne, a tu nagle sprzedając tę
    samą ilość zarabiają mniej. Koreańcom zadziałało to przeciwnie. Samsung
    może być wobec tego ot tak tańszy przy tych samych kosztach.
    Zresztą fajnie by było :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 57. Data: 2010-01-04 22:52:52
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > Nie opisuję, bo te mają inne swoje wady.
    >
    > Zdecydowanie od takiego aparatu chciałbym:
    > + możliwie dużej matrycy, możliwie dobrego iso

    - Janko podsyłał przykłady całkiem dobrego 1600 (Ep1)

    > + braku lustra, wizjera optycznego, za to dobre LCD i najlepiej dołączany EVF

    - o ile większość ludzi narzeka na LCD w Epx to ci, którzy mieli okazję
    porównywać z wersjami Panasonica twierdzili, że praktyczna widoczność
    jest w Olku lepsza (kąt widzenia, widzialność w dzień)

    > + braku lampy - chcę dużej matrycy z fajnym iso i stopki na lampę/EVF
    > + stabilizacji jasnych i/lub małych obiektywów - czyli tylko w body

    Z cech jakich wymagasz tylko LCD Epx brakuje a i to jest wynikiem
    pewnego kompromisu. Lepsze wyniki będzie można osiągnąć tylko przy innej
    technice niż tradycyjne LCD.

    Przyznaj się, po prostu nie lubisz Olympusa ;)
    Oczywiście cena jest zabójcza.

    m.
    --
    Kruca bomba, mało casu.

  • 58. Data: 2010-01-04 23:41:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 23:52, Mikolaj Machowski wrote:
    > - Janko podsyłał przykłady całkiem dobrego 1600 (Ep1)

    No fajnie, ale z możliwościami matrycy od D90 czy A550 używalne by było
    nawet iso 6400, a to dwie działki więcej.

    > - o ile większość ludzi narzeka na LCD w Epx to ci, którzy mieli okazję
    > porównywać z wersjami Panasonica twierdzili, że praktyczna widoczność
    > jest w Olku lepsza (kąt widzenia, widzialność w dzień)

    Z tego co widziałem to i tak się nie umywa do AMOLED (jeszcze lepsze kąty
    i nieblednące kolory). Tyle, że w takim aparacie mnie widzialność nie tak
    obchodzi co rozdzielczość. Olek ma rozdzielczość jak w lustrzankach sprzed
    czterech lat. Mimo wszystko przez ten czas sporo się zmieniło. W aparacie
    w którym ostrzyć trzeba na LCD/EVF ta część jest IMHO krytyczna.

    > Z cech jakich wymagasz tylko LCD Epx brakuje a i to jest wynikiem
    > pewnego kompromisu. Lepsze wyniki będzie można osiągnąć tylko przy innej
    > technice niż tradycyjne LCD.

    Olek jest fajny, ale za ich LCD to niech spadają. No i cena póki co jest
    za wysoka jak na taki aparat. Wolałbym też trochę lepszą matrycę :)

    > Przyznaj się, po prostu nie lubisz Olympusa ;)
    > Oczywiście cena jest zabójcza.

    Akurat w temacie evilów pokładam w olkach spore nadzieje, tylko niech
    narazie ceny znormalnieją i w końcu niech włożą LCD chociaż takie jak u
    panasa, chociaż 920kpix byłoby smaczniejsze.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 59. Data: 2010-01-04 23:54:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-04 22:47:57 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Nigdy tego nie rozumiałem - po co każdy marzy o przejściówce do swojego
    > systemu? Żeby podpiąć szereg o wiele za dużych i niezbyt optymalnych
    > obiektywów?

    Na przykładzie Panasów - porównaj ceny UWA i makro do m43 i zwykłego
    43. Może nie na codzień, ale na specjalne okazje to duża zaleta. No i
    niektórzy może byliby skłonni zrobić z takiego EVILa podstawowy system,
    a 3 obiektywy na krzyż mogą być przeszkodą.

    de Fresz

  • 60. Data: 2010-01-05 00:55:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-04 23:12:56 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Panas jako pierwszy to mógł wypuścić nawet aparat w kształcie ziemniaka i
    > byłoby to lepsze niż nic.

    Wiem że stylizacja retro jest teraz w modzie, ale zrób sobie ćwiczenie
    - porównaj wielkość NX czy nawet G1 z GF1 czy EP2 z założonymi EVF,
    których wielu świadomych użytkowników i tak będzie używać. Czar pryska.
    No wiem, można odpiąć i schować do drugiej kieszeni, a później znów
    przypiąć i se nawet zerkać z góry lub kadrować na zombi. W teorii niby
    większy wybór.

    > Z danych technicznych sporo można wyciągnąć. Naleśnik 30/2 to akurat
    > szkiełko dla mnie. Niestety bez IS, bo i puszka nie ma IS.

    Zupełnie jak u Panasa. Zresztą ciekawe czy Samsung podskoczy w tym
    przypadku wyżej Olka, którego naleśnik bez softowych poprawiaczy jest
    po prostu kiepski.

    > EVF w stosunku do panasowego cienki.

    No faktycznie, cyferki ma niższe. Koledzy mają lepsze katalogi :-P

    > Ekran za to jak najbardziej ok
    > (samsung już pokazał go w jednym z kompaktów).

    No nie wierzę, dostrzegasz jakieś zalety! ;-)

    > Ogólnie do aparatów APS-C.

    Czyli do jednak ciut innej ligi. A w porównaniu z FF to już wogóle
    dramat. A informacje że to dokładnie ta sama matryca, co w np. GX20
    czerpiesz z?

    > Ta matryca przegrywała dwa lata temu z
    > matrycami w aparatach nikona, sonego i canona.

    Śmiałe stwierdzenie.

    > Przez ten czas czułości
    > skoczyły conajmniej działkę, rozdzielczość matryc również. Jakoś inni mogą
    > z powodzeniem zmieniać matryce co rok na nowszą.

    Zwłaszcza Nikon.

    > A teraz popatrz - powiedzmy że chciałbym aparat do zdjęć bez lampy
    > błyskowej. Interesuje mnie wysokie iso, w miarę jasny obiektyw oraz
    > stabilizacja.

    To może źle trafiłeś? Zostają Ci tylko PENy z kulawym AFem, choć
    jeszcze lepiej pewnie się sprawdzi Twój ukochany FF :->

    > I teraz czułość
    > matrycy taka sobie bo ma już swoje,

    Wróżko Dominiko, zerknij w swoją szklaną kulę i podaj mi 6 szczęśliwych
    numerków na najbliższe losowanie Lotka, a obiecuję że kupię Ci go w
    prezencie - jak się nie spodoba oddasz chłopakom na podwórku.

    > aparat nie ma stabilizacji w body, a w
    > takich stałkach też miał nie będzie, dodatkowo rozdzielczość zdjęć dzisiaj
    > na poziomie średnim i nie ma aż tak z czego skalować w dół.

    Jasne, 14 MPx to nawet na www dziś nie starcza. A 30x20 to wyjdzie tak
    paskudne, że nawet babcia z +8 dioptrami zauważy paskudne szumy :-P

    > Dla mnie
    > idealny byłby aparat z body z IS, szkiełko najlepiej właśnie dokładnie
    > takie, do tego matryca jak np z D90 lub A550 i na deser stabilizacja.

    Pisz petycję do producentów, chętnie się podpiszę.

    > W wielości GO da się, a do tego nie trzeba mieć tego konkretnego aparatu.

    Taaaaa, różnica wręcz kolosalna.

> [...]
    > Panas za to nie ma stabilizacji matrycy. Oba mają matrycę z cropem x2 co
    > mi akurat mniej pasuje. No i dalej nie ma ciekawego aparatu.

    Ciekawe czy dożyjemy momentu, kiedy producenci zrobią coś, co spełni
    wszystkie Twoje wymagania. Myślałem że ja mam nieralnie wysokie, ale
    przy Tobie, to oczekuję jakichś pierdołek ;-)

    de Fresz