  • 41. Data: 2010-01-04 17:00:19
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 17:41, Łukasz Bąk <n...@n...pl> wrote:

    > By mo e to subiektywne odczucie ale chocia by dla tego naturalnego
    > podgl du kt rego zabraknie wzdychanie do ogl dania pikseli jako
    > nigdy nie b dzie mnie dotyczy .
    >
    > Ale super, fajnie. Masz pan racj . B dzie kupa nowych parametr w do
    > m dro ci ludowych - rozdzielczo podgl du, wierno oddania koloru
    > i inne. Teoretycy ju marz .
    >
    > --
    > ukasz B k

    ja widze kolosalne zalety celownika elektronicznego

    znacznie wieecj zalet niz wad.
    znacznie wiecej zalet niz celownik lustrzany i znacznie mniej wad
    juz teraz.

  • 42. Data: 2010-01-04 18:08:15
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    Chcesz powiedzieć że takie zjawisko jak konsumpcjonizm nie istnieje?
    Ludzie mają przeróżne potrzeby a rynek wychodzi im naprzeciwko, to jest
    taki truizm ale strasznie prawdziwy. Co ciekawe kryzys napędził jeszcze
    bardziej konsumpcjonizm drobnych rzeczy. Ludzie się wstrzymują jeśli
    chodzi o mieszkania czy samochody ale jeśli chodzi o elektronikę mają o
    wiele bardziej lekką rękę i nie mówię tu o Polsce tylko o rynkach
    strategicznych dla takich potentatów jak Samsung. Rozumiem że też chcesz
    zanegować masę masę mniejszych i większych pasjonatów którzy śledzą
    programy w TV, portale czy prasę tematyczną. To że ludzie pracują i tam
    też się wymieniają doświadczeniami, to samo w wolnym czasie. To jak
    będzie wyglądała sytuacja Samsunga zależy wyłącznie od kasy którą
    zainwestują w wygenerowanie potrzeby wśród klientów oraz promocji. Są
    ludzie dla których wyrocznią są portale czy programy typu Gadżet, a taki
    aparat idealnie pasuje do takiej formuły, coś zupełnie nowego, małego i
    lekkiego o dużych możliwościach, coś co idealnie zastąpi nie trafiony
    zakup jakim była wielka i ciężka lustrzanka, z masą dziwnych funkcji.
    Jak bym był bardziej kompetentny to mógłbym dalej ciągnąć taki
    marketingowy bełkot który do napędu potrzebuje tylko wielkiej kasy którą
    Samsung z pewnością posiada, pytanie czy będzie chciał ja wyłożyć.
    Mówisz że o Sony żartowali lamerzy, ale to świetny przykład firmy która
    pokazała niczym się nie wyróżniający aparat na premierze, no może poza
    tą 10mln matrycą. Dziś z tego jednego aparatu zrobił się potężny system,
    pominę szklarnię w spadku po Minolcie bo chyba nikt nie kupuje
    lustrzanek Sony ze względu na ten spadek. Mówisz że ludzie są żądni
    lustra. To odpowiedz mi dlaczego Panasonic i Olympus jednak wypuścił
    m43? Dlaczego obecnie są prognozy że branże zdominują w przyszłości
    kompakty z wymienną optyką? Pominę sytuację że w cywilizowanych
    państwach hobbiści są mniej ograniczeni i często dysponują sprzętem
    dostosowanym do sytuacji. Weźmy rowery, jaki u nas był wielki bum na
    rowery MTB. Taki rower był dobry na wszystko, na szosę, na zakupy, do
    pracy, na osiedle i na dalekim końcu jakiś trudniejszy teren. W
    Kalifornii czy Skandynawii bardziej zaawansowani hobbyści posiadają
    sprzęt przeznaczony na szosę, w teren czy mieszczucha do wyskoczenia na
    zakupy. U nas abstrakcja, bo rowery się trzyma na balkonie ;). Jak to
    przełożyć na język fotografii nie muszę pisać. Jeszcze jedno pytanie
    dlaczego są takie miejsca jak Dpreview czy Optyczne, dlaczego tak wielu
    producentom zależy by w dniu premiery na łamach tychże portali był
    umieszczony odpowiedni test, że o reklamach nie wspomnę. Na zakończenie
    jako że jestem zainteresowany kompaktem z wymienną optyką to pozwolę
    sobię zapytać co takiego ma G1 czy EP-2 że miałbym je wybrać zamiast NX?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 43. Data: 2010-01-04 18:45:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Na zakończenie
    > jako że jestem zainteresowany kompaktem z wymienną optyką to pozwolę
    > sobię zapytać co takiego ma G1 czy EP-2 że miałbym je wybrać zamiast NX?

    tego jeszcze nikt nie wie , gdyz nikt nie mail jeszcze z czytaajacych
    tego nx w reku.
    a opisy producentow maja to do siebie ze milcza , kiedy to
    producentowi odpowiada , co niekoniecznie musi byc zgodne z interesem
    potencjalnego uzytkownika.

    Moim zdaniem generalnie aparatom marki samsung najbardziej szkodzi
    sama ich marka "samsung "- kojarzaca sie przed laty z tania
    elektronika uzytkowa.
    Gdyby samsung wykupil np marke leica albo contax i sprzedawal pod ta
    marka te sam produkty co pod samsungiem , wowczas bylby to obiekty
    kultowe. Zreszta dotyczy to poniekad pentaxa wykupionego przez
    samsunga o ile pamietam.
    Zeiss robiony jest takze w azjii - znakomita , droga marka , a testy
    wykazuja , ze te piekielnie drogie szkla wcale nie sa lepsze od innych
    o polowe tanszych , czesto nawet gorsze.

  • 44. Data: 2010-01-04 19:03:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2010 10:45:34 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > marka te sam produkty co pod samsungiem , wowczas bylby to obiekty
    > kultowe. Zreszta dotyczy to poniekad pentaxa wykupionego przez

    Pentax wykupiony przez Samsunga? Chyba jednak nie :P

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hoya_Corporation

  • 45. Data: 2010-01-04 19:14:04
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    XX YY pisze:

    > ja widze kolosalne zalety celownika elektronicznego

    Właśnie widzisz... nie miałem tego w rękach. Przyznam. Ale obawiam się
    też takich cudów jak przesunięcia czasowe, zakłócenia w nieco
    trudniejszych warunkach, "świecenie" i spora energożerność (jakby
    nie było często kompletnie zbyteczna). Technicznie można to dopracować.
    Tylko jak to wpłynie na cenę. No a żywotność optoelektroniki?

    --
    Łukasz Bąk

  • 46. Data: 2010-01-04 19:25:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 20:14, Łukasz Bąk <n...@n...pl> wrote:

    > W a nie widzisz... nie mia em tego w r kach. Przyznam. Ale obawiam si
    > te takich cud w jak przesuni cia czasowe, zak cenia w nieco
    > trudniejszych warunkach, " wiecenie" i spora energo erno (jakby
    > nie by o cz sto kompletnie zbyteczna). Technicznie mo na to dopracowa .
    > Tylko jak to wp ynie na cen . No a ywotno optoelektroniki?
    >
    > --
    > ukasz B k

    powazna bariera - niska rozdzieloczosc celow elektr zostala pokonana .
    ostatnie te stosowane np przez panasonika maja akceptowalnie wysoka ,
    a nalezy spodziewac sie dalszego postepu.

    najwazniejsze praktyczne zalety : cicha bezszelestna praca , brak
    wstrzasow od lustra.
    ( brak klaczkow na lustrze ;-) )
    stala jasnosc obrazu niezaleznie od jasnosci stosowanych obiektywow .
    mozliwosc wzmnocnienia obrazu np w trudnych warunkach oswietleniowych.
    mozliwosc wyswietlenia roznych danych w zaleznosci od potrzeb , czyli
    ekwiwalent roznych matowek.
    mozliwosc oszacowania prawidlowosci nastawien - balans bieli ,
    naswietlenie , np zaznczenie kolorem czarnym pol przeswietlonych
    pozwala na pewne wprowadzenie poprawki do wskazan automatyki.
    zmniejszenie odleglosci pomiedzy matyca a obiektywem , zmniejszenie
    wymiarow , wagi calosci.
    Paralaxa czasowa nie jest duza , coraz mniejsza , da sie z taka juz
    pracowac . zreszta po zastosowaniu migawek elektroniczno mechanicznych
    i ten problem ustapi.

    jest juz dobrze , sadze ze to kwestia paru tylko lat , gdy stana sie
    te celowniki powszechne.

  • 47. Data: 2010-01-04 19:46:17
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    XX YY pisze:

    > jest juz dobrze , sadze ze to kwestia paru tylko lat , gdy stana sie
    > te celowniki powszechne.

    Cholera, czas leci... pamiętam jak kiedyś popadałem w kilometrowe
    dyskusje nad zaletami fotografii cyfrowej względem odchodzącej
    analogowej. Uważałem że głupawe jest takie zatrzymywanie się
    w technologii jak ta przechodzi naturalną ewolucję. A teraz to
    mi terminatorem trąca... Czas na bujany fotel. ;)

    --
    Łukasz Bąk

  • 48. Data: 2010-01-04 19:55:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 20:46, Łukasz Bąk <n...@n...pl> wrote:

    > Cholera, czas leci... pami tam jak kiedy popada em w kilometrowe
    > dyskusje nad zaletami fotografii cyfrowej wzgl dem odchodz cej
    > analogowej. Uwa a em e g upawe jest takie zatrzymywanie si
    > w technologii jak ta przechodzi naturaln ewolucj . A teraz to
    > mi terminatorem tr ca... Czas na bujany fotel. ;)
    >
    > --
    > ukasz B k

    celownik lustrzany ma juz ok 80 lat , powszechny i masowy jest od
    ponad 50-ciu.
    niewiele tak starych rozwiazan w niemal niezmienionej formie ma
    zastosowanie w technice.

  • 49. Data: 2010-01-04 20:12:32
    Od: mt <t...@i...pl>

    cztery pisze:

    > Nie wszystkie obiektywy 4/3 sa kompatybilne z EP2, nie dziala AF z
    > niektorymi.

    Hm, jesteś pewien? Zdaje się, że przy teście EP1 stało jak byk, że z
    adapterem wszystkie szkła 4/3 mają możliwość pracy w pełnej automatyce.
    To u Panasonica, w sumie nie wiedzieć czemu, jest tylko częściowa
    kompatybilność.

    --
    marcin

  • 50. Data: 2010-01-04 20:21:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 21:12:32 +0100, mt napisał(a):

> [...]
    > adapterem wszystkie szkła 4/3 mają możliwość pracy w pełnej automatyce.
    > To u Panasonica, w sumie nie wiedzieć czemu, jest tylko częściowa

    A to nie jest spowodowane jakąś nietypową pracą AF w Panasonicu właśnie?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"