  • Data: 2009-08-07 22:43:23
    Temat: Re: Balans bieli w lustrzankach
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W piątek 07 sierpień 2009 23:32, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Bo nie daje mi to spokoju. Jakoś nie potrafię tego zrozumieć, a jeśli w
    > obu rodzajach ocena WB odbywa się w ten sam sposób, to nie mogę jakoś
    > tego zaakceptować (jak np. ograniczenia AWB od dołu na ok. 4000K).

    > mam doświadczenia z Canonem A640 i miałem krótką przygodę z bardzo
    > prostą małpką Fuji. Do tego dochodzą jeszcze aparaty znajomych robiące w
    > pomieszczeniach na AUTO i uzyskujące dużo lepsze rezultaty WB niż
    > lustrzanki na auto. Chociaż podobno nowy Pentax K-7 całkiem nieźle sobie
    > radzi. Pamiętam z testów gazetowych, że Olympusy też nieźle sobie radzą.

    To dodam jeszcze że Samsungi serii NV mają opcję ustawiania WB na "wzorcu"
    bieli, więc teoretycznie przynajmniej uzyskują WB idealny :-) a praktycznie
    jest ... całkiem niezły, choć kolory uzyskane w ten sposób nieco kłócą się z
    tym czego przeciętny pstrykacz się spodziewa :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E