  • Data: 2009-08-08 11:37:09
    Temat: Re: Balans bieli w lustrzankach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 8 Aug 2009, Michal Tyrala wrote:

    > Nie wiem jaka temp. bieli Twoj aparat zaklada w trybie ,,cien'', w moich
    > ten tryb sie niezle sprawdza w cieniu w bezchmurny dzien (pofoc tak
    > kiedys ludzi w trybie ,,slonko'', zobaczysz o co chodzi).

    Ale Pawłowi chyba chodzi o to, o co czasami chodzi mi: jeśli na
    zdjęciu zrobionym w cieniu, powierzchnia odbijająca światło
    "biało" jest zaniebieszczona (i ona JEST zaniebieszczona
    na obrazie, który widzimy w realu!), to jej oddanie na zdjęciu
    jako białej jest ... IMO właśnie zafałszowaniem kolorów.
    Prawdą jest, że "odczucie" koloru w takich warunkach jest (w realu)
    słabsze, znaczy biała kartka lub biały śnieg wygląda mniej niebieska,
    niż wskazuje na to obiektywny pomiar (np. matrycą aparatu :)),
    ale światło od niej białe nie jest.

    No i mamy teraz sławne dwie szkoły - falenicką i otwocką :)
    Niektórzy by chcieli, żeby oświetlona (w realu) niebieskim
    światłem biała kartka była biała.
    A inni nie.

    pzdr, Gotfryd