  • Data: 2009-08-09 16:23:08
    Temat: Re: Balans bieli w lustrzankach
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Proces Thomas <a...@b...pl> zwrócił błąd:

    > Ja jeszcze z przyzwyczajenia (po E-520) mam ustawione RAW+JPG, ale ostatnio
    > coraz czesciej po prostu wykorzystuje od razu JPG z tej puszki olewajac
    > RAW. No czasem w ekstremalnych sytuacjach gdzie mi cos przepali (rzadko, bo
    > raczej niedoswietlam -0.3EV z reguly), choc nawet i wtedy w E-30 z tych
    > RAWow nie ma wiele co wyciagac. Max 1 EV i tyle (moze nawet mniej).

    Właściwie kiedy mi bardziej zależy to też mam RAW+JPG, dopiero od
    niedawna często przełączam na tylko JPG, całkiem podobnie. W sumie
    zależy też od warunków, w cięższych RAW jest jakimś zabezpieczeniem. A
    JPG można też przerabiać w photoshopie. Jeśli chodzi o oświetlenie to
    zwykle ustawiam na -0.3EV w standardzie, jeśli RAWów używam, bo lubię
    ponure kolory, ale z JPG jednak na zero, żeby nie stracić za dużo.

    Myślę że to zależy od doświadczenia z określonymi warunkami, w jakichś
    nowych szerokościach geograficznych i miejscach bym na pewno wrócił do
    RAWów.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8