  • Data: 2009-08-08 20:55:09
    Temat: Re: Balans bieli w lustrzankach
    Od: "Thomas" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
    news:upnzwf73rzdr$.dlg@saikokila.pl...
    > Proces Thomas <a...@b...pl> zwrócił błąd:

    > Ja akurat E-3, ale jako że E-30 jest nowszy to na pewno ma nie gorzej.
    > Kiedyś się bawiłem w różne ustawienia zależne od warunków, także w
    > ustawienia na miejscu (z czegoś na kształt karty) ale po oglądaniu
    > doszedłem do wniosku że nie ma sensu. W tych rzadkich przypadkach kiedy
    > automat nie spełnia moich oczekiwań i tak bym poprawiał kolory ręcznie,
    > bo akurat lubię nienaturalne. I w ogóle nie robię RAWów w zdjęciach
    > widokówkowych, bo nie trzeba.

    Ja jeszcze z przyzwyczajenia (po E-520) mam ustawione RAW+JPG, ale ostatnio
    coraz czesciej po prostu wykorzystuje od razu JPG z tej puszki olewajac
    RAW. No czasem w ekstremalnych sytuacjach gdzie mi cos przepali (rzadko, bo
    raczej niedoswietlam -0.3EV z reguly), choc nawet i wtedy w E-30 z tych
    RAWow nie ma wiele co wyciagac. Max 1 EV i tyle (moze nawet mniej).

    Thomas