  • Data: 2009-08-08 21:40:36
    Temat: Re: Balans bieli w lustrzankach
    Od: "Thomas" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f460b578-7a1f-462e-b400-672092c7bb67@m20g2000vb
    p.googlegroups.com...
    On 8 Aug., 22:55, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
    > Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w
    > wiadomościnews:upnzwf73rzdr$.dlg@saikokila.pl...

    > Ja jeszcze z przyzwyczajenia (po E-520) mam ustawione RAW+JPG, ale
    > ostatnio
    > coraz czesciej po prostu wykorzystuje od razu JPG z tej puszki olewajac
    > RAW. No czasem w ekstremalnych sytuacjach gdzie mi cos przepali (rzadko,
    > bo
    > raczej niedoswietlam -0.3EV z reguly), choc nawet i wtedy w E-30 z tych
    > RAWow nie ma wiele co wyciagac. Max 1 EV i tyle (moze nawet mniej).
    >
    > Thomas- Zitierten Text ausblenden -

> [...]

    No pozwole sie nie zgodzic. To, ze wykorzystuje czesto JPG prosto z puszki,
    swiadczy tylko o tym, jak dobre te JPG aparat produkuje. Jestem
    fotoamatorem i nie bawie sie w dopieszczanie zdjec po x godzin w programach
    graficznych (czasem sie tym bawie, nie przecze). DSLR daje mi co innego -
    szybkosc dzialania, wygode obslugi, jakosc, dynamike, sprawny AF, mozliwosc
    dopasowania jak najlepszego szkla do danych warunkow. Bardziej porownalbym
    to do kupienia fajnej bryki z 300 konnym silnikiem i ustawienie jej w tryb
    KOMFORT i skrzyni biegow w AUTO i mega wygodne toczenie sie nia po naszych
    drogach. Natomiast tam, gdzie warunki pozwola i gdy zajdzie potrzeba zawsze
    bede mogl wykorzystac to, co pod maska siedzi. Amen.

    Mialem wczesniej E-520. Pomimo tego, ze byl to calkiem fajny sprzet, czesto
    czulem, ze cos mnie ogranicza. Chocby glupia sprawa jednego pokretla do
    ustawien, czy malego wizjerka (co przy korzystaniu/zabawie ze szklami
    manualnymi bylo nie lada zmora).

    Thomas