  • Data: 2009-08-07 21:32:19
    Temat: Re: Balans bieli w lustrzankach
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Tyrala pisze:

    > Duzo tych kompaktow przetestowales w aspekcie AWB w skajnych
    > temperaturach bieli? Bo ostatnio jak byl watek o AWB to pokazywales
    > dokladnie te same dwie foty szafeczek w kuchni :-)

    Bo nie daje mi to spokoju. Jakoś nie potrafię tego zrozumieć, a jeśli w
    obu rodzajach ocena WB odbywa się w ten sam sposób, to nie mogę jakoś
    tego zaakceptować (jak np. ograniczenia AWB od dołu na ok. 4000K).

    Zgadza się, że pokazywałem te same foty, bo innych nie mam pod ręką. Ale
    mam doświadczenia z Canonem A640 i miałem krótką przygodę z bardzo
    prostą małpką Fuji. Do tego dochodzą jeszcze aparaty znajomych robiące w
    pomieszczeniach na AUTO i uzyskujące dużo lepsze rezultaty WB niż
    lustrzanki na auto. Chociaż podobno nowy Pentax K-7 całkiem nieźle sobie
    radzi. Pamiętam z testów gazetowych, że Olympusy też nieźle sobie radzą.

    A OT to nie daje mi też spokoju problem FF/BF różnego przy różnych
    szkłach :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.