-
X-Received: by 10.157.39.131 with SMTP id c3mr1144615otb.15.1474051123030; Fri, 16
Sep 2016 11:38:43 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.39.131 with SMTP id c3mr1144615otb.15.1474051123030; Fri, 16
Sep 2016 11:38:43 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.high
winds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!x192no1237
324itb.0!news-out.google.com!b4ni2873iti.0!nntp.google.com!x192no1237322itb.0!p
ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 16 Sep 2016 11:38:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.5.61.8;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 83.5.61.8
References: <9...@g...com>
<c...@g...com>
<nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
<57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5...@g...com>
<57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 16 Sep 2016 18:38:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4332
X-Received-Body-CRC: 450609110
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588705
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
> W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F.
> napisał:
> >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
> >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
> >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
> >
> >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
> >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
> >rozrzedza nad skrzydłem.
>
> To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?
>
To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja wypukłe
skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana
> Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie
> ma "pchania w dol", a sila jest.
> Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila jest.
>
Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być niesymetryczna.
No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy ujemnym katem
natarcia.
Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje siły nośnej.
Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu.
Choć to i tak zalezy od tego jaki profil jest a profili jest jak mrówków.
> >> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz,
> >> to
> >> sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika
> >> potrzebny
> >> w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla
> >> ... i
> >> albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
> >> przeciagasz :-)
> >> Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
> >> taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
> >
> >No własnie.
> >Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy
> >powietrze w dół. I to w sporej częsci wypadków jest główne źródło
> >siły nośnej.
>
> Aaaa, o to chodzi ... nie laczylbym. Sila sie bierze z calego profilu
> i nie ma potrzeby dzielic
> (choc oczywiscie mozna mierzyc z ktorej czesci ile ).
>
Sensu nie ma. Ale w powszechnej świadomości nie ma że siła nośna bierze się z
"latawcowania" i z profilu a nie tylko z magii profilu.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
- 17.09.16 23:05 Przyjazny
- 17.09.16 23:37 Przyjazny
- 18.09.16 00:01 masti
- 18.09.16 11:00 Budzik
- 18.09.16 12:17 RadoslawF
- 18.09.16 13:43 masti
- 18.09.16 13:49 T.
- 18.09.16 14:00 Budzik
- 18.09.16 16:00 Budzik
- 18.09.16 16:28 Axel
- 18.09.16 16:39 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=