eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • X-Received: by 10.157.39.131 with SMTP id c3mr1144615otb.15.1474051123030; Fri, 16
    Sep 2016 11:38:43 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.39.131 with SMTP id c3mr1144615otb.15.1474051123030; Fri, 16
    Sep 2016 11:38:43 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!x192no1237
    324itb.0!news-out.google.com!b4ni2873iti.0!nntp.google.com!x192no1237322itb.0!p
    ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 16 Sep 2016 11:38:42 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.5.61.8;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 83.5.61.8
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    <57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <57dc290d$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 16 Sep 2016 18:38:43 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4332
    X-Received-Body-CRC: 450609110
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588705
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    > W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
    > >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    > >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
    > >
    > >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
    > >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
    > >rozrzedza nad skrzydłem.
    >
    > To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?
    >

    To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja wypukłe
    skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana

    > Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie
    > ma "pchania w dol", a sila jest.
    > Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila jest.
    >
    Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być niesymetryczna.
    No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy ujemnym katem
    natarcia.


    Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje siły nośnej.
    Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu.

    Choć to i tak zalezy od tego jaki profil jest a profili jest jak mrówków.

    > >> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz,
    > >> to
    > >> sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika
    > >> potrzebny
    > >> w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla
    > >> ... i
    > >> albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
    > >> przeciagasz :-)
    > >> Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
    > >> taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
    > >
    > >No własnie.
    > >Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy
    > >powietrze w dół. I to w sporej częsci wypadków jest główne źródło
    > >siły nośnej.
    >
    > Aaaa, o to chodzi ... nie laczylbym. Sila sie bierze z calego profilu
    > i nie ma potrzeby dzielic
    > (choc oczywiscie mozna mierzyc z ktorej czesci ile ).
    >

    Sensu nie ma. Ale w powszechnej świadomości nie ma że siła nośna bierze się z
    "latawcowania" i z profilu a nie tylko z magii profilu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: