eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-16 20:38:42
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    > W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
    > >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    > >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
    > >
    > >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
    > >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
    > >rozrzedza nad skrzydłem.
    >
    > To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?
    >

    To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja wypukłe
    skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana

    > Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY, nie
    > ma "pchania w dol", a sila jest.
    > Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila jest.
    >
    Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być niesymetryczna.
    No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy ujemnym katem
    natarcia.


    Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje siły nośnej.
    Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu.

    Choć to i tak zalezy od tego jaki profil jest a profili jest jak mrówków.

    > >> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz,
    > >> to
    > >> sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika
    > >> potrzebny
    > >> w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla
    > >> ... i
    > >> albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
    > >> przeciagasz :-)
    > >> Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
    > >> taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
    > >
    > >No własnie.
    > >Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy
    > >powietrze w dół. I to w sporej częsci wypadków jest główne źródło
    > >siły nośnej.
    >
    > Aaaa, o to chodzi ... nie laczylbym. Sila sie bierze z calego profilu
    > i nie ma potrzeby dzielic
    > (choc oczywiscie mozna mierzyc z ktorej czesci ile ).
    >

    Sensu nie ma. Ale w powszechnej świadomości nie ma że siła nośna bierze się z
    "latawcowania" i z profilu a nie tylko z magii profilu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: