-
Data: 2016-09-16 21:28:11
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
W dniu piątek, 16 września 2016 19:17:31 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
>> >> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz,
>> >> ze
>> >> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
>> >> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
> >
>> >To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna
>> >zawsze jest związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko
>> >rozrzedza nad skrzydłem.
>
>> To jest oczywista oczywistosc ... ale do czego niby prowadzi ?
>
>To taka uwaga formalna. Bo ludziska myślą że samoloty lataja bo maja
>wypukłe skrzydła. A prawda jest nieco bardziej skomplikowana
OK, choc po prawdzie - jedyne samoloty o plaskich skrzydlach to te z
papieru.
Ja do czego innego pilem - nawet te o wypuklych skrzydlach musza
kierowac powietrze w dol.
>> Jesli cie dobrze rozumiem ... patrz wyzej - kata natarcia UJEMNY,
>> nie
>> ma "pchania w dol", a sila jest.
>> Sa tez profile plaskie pod spodem, kat natarcia zerowy, a sila
>> jest.
>
>Bo ten kat mierzy sie wg geometrii profilu. A ta geometria może być
>niesymetryczna.
>No i z profilu jednak siła nośna jest nawet jak ją zmniejszymy
>ujemnym katem natarcia.
>Albo inaczej: Zerowy kat natarcia nie oznacza że skrzydło nie daje
>siły nośnej.
>Ujemny po prostu psuje działanie tego profilu.
Innymi slowy - wypuklosc u gory dziala, nie trzeba pchac powietrza
dolna czescia.
Sa jeszcze bezposrednie pomiary cisnien - wiecej jest ssania na gornej
wypuklej powierzchni, niz nacisku na dolna skosna.
Zreszta w wielu wypadkach ta dolna tez jest wypukla.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
- 17.09.16 23:05 Przyjazny
- 17.09.16 23:37 Przyjazny
- 18.09.16 00:01 masti
- 18.09.16 11:00 Budzik
- 18.09.16 12:17 RadoslawF
- 18.09.16 13:43 masti
- 18.09.16 13:49 T.
- 18.09.16 14:00 Budzik
- 18.09.16 16:00 Budzik
- 18.09.16 16:28 Axel
- 18.09.16 16:39 RadoslawF
- 18.09.16 18:00 Budzik
- 18.09.16 20:59 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg