-
Data: 2016-09-18 13:49:38
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-09-16 o 14:36, J.F. pisze:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> >O tu masz:
>> >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
>>
>> Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
>> warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
>> Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
>> sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
>> -nieliniowo,
>> -do zera nie schodzi.
>> Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
>> wiec predkosci i kata natarcia. [...]
>
>> Zgadza się.
>> W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy
>> że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia)
>
> Nie ma takiego rozroznienia.
> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
>
> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to
> sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny w
> danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i
> albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
> przeciagasz :-)
> Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba taki
> kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
>
> J.
>
Był kiedyś taki prezydent, który twierdził, że da się latać na drzwiach
od stodoły. A jaki one mają kąt natarcia i siłę nosną?
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.16 14:00 Budzik
- 18.09.16 16:00 Budzik
- 18.09.16 16:28 Axel
- 18.09.16 16:39 RadoslawF
- 18.09.16 18:00 Budzik
- 18.09.16 20:59 Hinek
- 18.09.16 22:54 r...@k...pl
- 19.09.16 10:27 quent
- 19.09.16 10:43 quent
- 19.09.16 10:51 p...@g...com
- 19.09.16 11:00 quent
- 19.09.16 12:08 s...@g...com
- 19.09.16 12:28 quent
- 19.09.16 12:44 r...@k...pl
- 19.09.16 12:58 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=