eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Data: 2016-09-18 16:28:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "Axel" <n...@s...mu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...

    >>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>> teoria.

    >> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    >> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)

    > Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.

    Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu do
    drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego bagażnika
    do samochodu.

    > Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z kątem
    > natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby siła
    > nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół.

    Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    opór (hint - powierzchnia czołowa)

    --
    Axel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: